آرشیو شهریور ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

طرز تهيه قهوه روي آتش

۱۲۱ بازديد

رفتن به تفريح و گردش و سپري كردن زمان در طبيعت به همراه خريد قهوه و نوشيدن آن كاري بسيار لذت بخش است. به خصوص در اين روزها كه افراد به حدي درگير كارهاي روزانه خود هستند كه فراموش مي كنند چند ساعتي را به تجديد نيروي ذهني و بدني خود اختصاص دهند.

كاري در كشور فنلاند به صورت يك رسم انجام مي شود. تهيه قهوه روي آتش در فضاي باز، يك رسم قديمي فنلاندي است و هنوز هم بخشي اساسي از گردش، پيشاهنگي، … در اين كشور مي باشد.

اگر شما خواهان انجام اين رسم هستنيد، يا اهل طبيعت گردي چه به صورت فردي و چه با گروه و كمپ كردن، اين مقاله براي شماست. چون قرار است طرز تهيه قهوه بر روي آتش را در زمان كوتاه آموزش دهيم.

طرز تهيه قهوه روي آتش

قهوه ساز هايي زيادي براي تهيه قهوه براي گردش و طبيعت گردي وجود دارد اما همه آنها را نمي توان بر روي آتش قرار داد. با خريد قهوه ساز موكاپات روگازي و قهوه جوش به راحتي مي توانيد قهوه آماده كنيد. اما درست كردن قهوه با اين دو قهوه ساز متفاوت است كه هر كدام را به صورت جداگانه توضيح مي دهيم.

  • قبل از حركت، دان قهوه را با آسياب قهوه و با درجه ريز (كمي درشت تر از قهوه اسپرسو) آسياب كنيد. سپس زماني كه قصد تهيه كردن قهوه را داريد، مراحل زير را انجام دهيد.
  • ابتدا مخزن آب موكا‌پات را تا زير سوپاپ پر كنيد.
  • مخزن قهوه موكاپات را با قهوه پر كرده و سطح آن را با دست يا پيمانه قهوه صاف كنيد. (يادتان باشد قهوه را فشرده نكنيد).
  • مخزن قهوه را روي مخزن آب گذاشته و آن را مي بنديد.
  • موكا‌پات را روي شعله آتش گذاشته تا فرآيند عصاره گيري شروع شود. (بهتر است موكاپات را طوري قرار دهيد كه حرارت به كل سطح آن يكنواخت منتقل شود و همچنين بهتر است حرارت زياد نباشد).
  • پس از چند دقيقه عصاره قهوه از خروجي موكا‌پات خارج مي‌ شود. عصاره گيري را تا زماني ادامه مي‌دهيم كه رنگ قهوه خروجي كاملا روشن شود.
  • درانتها موكاپات را از روي شعله برداشته و داخل فنجون قهوه بريزيد.

source: طرز تهيه قهوه روي آتش

تفاوت ۲ اسپرسو ساز دلونگي EC685 و مباشي ECM2016

۱۲۸ بازديد

انتخاب و خريد اسپرسوساز كاملا سليقه اي صورت مي گيرد. اما زماني كه در حال جست و جو به دنبال دستگاه مورد نظرتان هستيد، ۲ مورد حتما برايتان جلب توجه ميكند.

  • تنوع بسيار زياد دستگاه هاي اسپرسو ساز
  • محبوب و پر طرفدار بودن بعضي از دستگاه ها در مقايسه با ديگر اسپرسو ساز ها

در اين مقاله قرار است به معرفي و مقايسه دو اسپرسو ساز بپردازيم كه هر دوي اين فاكتور ها را دارند. يعني اسپرسو ساز دلونگي مدل ۶۸۵ و اسپرسو ساز مباشي ۲۰۱۶. با ديدن اين دو قهوه ساز برقي متوجه خواهيد شد كه شباهت هاي بسيار زيادي دارند. و احتمالا اين سوال برايتان پيش مي آيد كه با اين ميزان از شباهت، خريد كدام بهتر است؟ و اصلي ترين تفاوت هايشان در چيست؟

در ابتدا لازم است دلايل محبوب بودن اسپرسو ساز دلونگي ۶۸۵ را بيان كنيم. اين قهوه ساز در مقايسه با اسپرسوساز هاي ديگر ظاهر و ابعاد كوچكي دارد. كه همين امر باعث شده است فضاي كمي را اشغال كند.

از طرف ديگر اندازه كوچك اين دستگاه باعث نشده است كه توان موتور آن كم شود. بنابر نظر بيشتر كارشناسان اين حوزه دلونگي ۶۸۵ عصاره گيري خيلي خوبي دارد. و مورد آخر قيمت بسيار مناسب اين دستگاه است كه ميتوان آن را به راحتي خريد.

اگر بخواهيم از تفاوت هاي ظاهري شروع كنيم به ۲ مورد نمايشگر فشار و تفاوت رنگ بدنه آنها بر مي خوريم. اسپرسو ساز مباشي ۲۰۱۶ داراي نمايشگر فشار است كه اين ويژگي را دلونگي ۶۸۵ ندارد.

در مقابل دلونگي ۶۸۵ داراي تنوع رنگ بيشتري است. جنس استيل كه در هر دو دستگاه موجود است اما دلونگي داراي رنگ هاي دوست داشتني مشكي و قرمز هم مي باشد. و تفاوت ديگر در ميزان بار آنها مي باشد. مباشي داراي ۲۰ بار است و دلونگي داراي ۱۵ بار.

suorce: تفاوت ۲ اسپرسو ساز دلونگي EC685 و مباشي ECM2016

تفاوت قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60

۱۲۳ بازديد

گر براي خريد قهوه ساز جست و جو كرده باشيد حتما متوجه شده ايد كه در بين قهوه ساز هاي دمي، دو قهوه ساز بسيار شبيه به هم هستند. اين دو قهوه ساز، قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60 هستند.

اين دو دستگاه از خانواده قهوه ساز هاي نسل سوم هستند كه به اين دسته از قهوه ساز ها، قهوه ساز دمي هم گفته مي شود. اما به كمكس و V60،  قهوه ساز هاي چكه اي يا پوراور هم گفته مي شود. و اين نام گذاري به دليل روش دم آوري قهوه با آنها است.

دم كردن قهوه با هر دو دستگاه مراحل يكساني دارد. كافي است قهوه را آسياب كنيد، فيلتر مخصوص دستگاه را بر روي آن قرار دهيد، آب جوش را به صورت مرحله اي بر روي پودر قهوه بريزيد و سپس اجازه دهيد عصاره گيري قهوه كامل شود.

اما با وجود يكسان بودن اين مراحل قهوه دمي با كمكس و V60 از لحاظ طعمي كمي متفاوت هستند (فارغ از نوع قهوه اي كه در زمان خريد قهوه ميخريد). قهوه كمكس به دليل عبور از فيلتر كاغذي ضخيم تر، طعم خالص تري دارد. زيرا ضخامت بيشتر كاغذ باعث مي شود روغن و مواد حلال در آب قهوه بيشتر گرفته شوند، درنتيجه قهوه طعم خالص تري خواهد داشت.

تفاوت ديگر در ظاهر آنها است. V60 را بايد بر روي فنجان قهوه قرار داد تا عصاره قهوه با داخل ليوان ريخته شود. همچنين جنس هاي متفاوتي هم دارد. مانند شيشه اي، پلاستيكي، سراميكي، … . و چون ابعاد و وزن كمتري دارند ميتوان آن را به محل كار، تفريح، سفر، … به همراه برد.

source: تفاوت قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60

طرز تهيه قهوه فرانسه

۱۲۶ بازديد

قهوه فرانسه از جمله رايج ترين انواع نوشيدني قهوه در دنيا است. زيرا براي آماده كردن اين قهوه، نياز به خريد قهوه ساز مخصوص به آن مي باشد. همچنين با روشي متفاوت از ساير قهوه ها يعني قهوه اسپرسو و قهوه ترك و تقريبا قهوه دمي آماده مي شود.

ويژگي مثبت ديگر قهوه فرانسه اين است كه هم ميتوان آن را ساده نوشيد و هم ميتوان با شير تركيب كرد. چه شير ساده باشد و چه فوم دار.

قهوه فرانسه چيست؟ 

وقتي به منوي كافي شاپ ها نگاه ميكنيد، حتما چشم تان به قهوه فرانسه خورده است. قهوه فرانسه، قهوه اي است كه براي اولين بار در شور فرانسه و در سال ۱۷۱۰ متولد شد. و فرانسوي ها با قهوه سازي به نام فرنچ پرس آن را تهيه مي كردند.

به مرور زمان نوشيدن اين قهوه نه تنها در كشور فرانسه رواج پيدا نكرده بلكه به سرعت در دنيا طرفدار پيدا كرد. به ويژه در قاره اروپا و آمريكا. يادتان باشد فرانسه كافي يك روش تهيه قهوه است. پس، از مراجعه به قهوه فروشي و خريد قهوه (دانه قهوه) پرهيز كنيد.

طرز تهيه: قهوه ساز مخصوص قهوه فرانسه، فرنچ پرس و فرانسه ساز كه ما در اينجا با فرنچ پرس اين كار را انجام ميدهيم. آماده كردن قهوه فرانسه در زمان كوتاهي انجام مي شود و كافي است مراحل زيرا انجام دهيد.

  • خريد قهوه و آسياب كردن آن با درجه درشت
  • استفاده از آب با درجه ۹۳-۹۰ درجه سانتيگراد
  • ريختن آب جوش در قهوه ساز فرنچ پرس براي گرم كردن قهوه ساز
  • ريختن قهوه آسياب شده درون فرنچ پرس ( براي هر فنجان ۲-۱ قاشق غذاخوري)
  • ريختن آب جوش بر روي قهوه (آب بايد روي سطح قهوه را بپوشاند).
  • تقريبا ۳۰ ثانيه صبر كنيد تا قهوه هاي آسيا شده به اصطلاح شكوفه بزنند.
  • اضافه كردن مابقي آب به صورت دوراني و تا ميزان لازم.

بعد از گذشت ۵-۳ دقيقه قهوه آماده است.

source: طرز تهيه قهوه فرانسه