آرشیو مرداد ماه 1402

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قهوه فرانسه و دو روش تهیه آن

۴۰ بازديد

فرنچ پرس
قهوه ساز فرنچ پرس، یک قهوه ساز کاملا ساده ای است. این دستگاه از یک استوانه معمولا شیشه ای با یک درب اهرم دار ساخته شده است. فرنچ پرس به دلیل همین ساختار ساده ای که دارد، می توان آن را به هر کجا که بخواهید با خود ببرید. برای آماده کردن قهوه با این قهوه ساز در ابتدا دانه های قهوه را با درجه متوسط تا درشت آسیاب کرده و قهوه های آسیاب شده را به درون فرنچ پرس می ریزیم. سپس آب جوش ۹۰ درجه را بر روی آنها می ریزیم. مقدار آب باید به حدی باشد که قهوه ها خیس شوند.

بعد از گذشت ۳ ثانیه و زمانی که قهوه ها شکوفه کردند، مابقی آب را به صورت دورانی و به آهستگی به دانه های قهوه اضافه کرده و با یک قاشق آنها را هَم می زنیم. درب فرنچ پرس را می گذاریم، اهرم را به سمت بالا می آوریم و اجازه می دهیم، قهوه ها به حد کافی در آب جوش غوطه ور بمانند. درنهایت بعد از گذشت ۵-۶ ثانیه قهوه خوشمزه ما آماده است. برای ریختن قهوه در فنجان، اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین حرکت می دهیم تا قهوه ها در ته قهوه ساز بمانند و قهوه را به داخل فنجان می ریزیم.

برای درست کردن قهوه فرانسه با فرانسه ساز های برقی، دانه های قهوه را با درجه متوسط تا ریز با آسیاب قهوه، آسیاب می کنیم. بعد از آسیاب دانه های قهوه، آب تصفیه شده را به درون قوری قهوه می ریزیم. سپس فیلتر کاغذی قهوه را در جای مخصوص خود قرار می دهیم و پودر قهوه را بر روی فیلتر قهوه می ریزیم. و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید دستگاه قهوه را آماده کند.

نسبت آب و دانه های قهوه بستگی به سلیقه شما دارد. اگر قهوه رقیق دوست دارید باید میزان آب بیشتر باشد، اما اگر قهوه ای غلیظ دوست دارید باید میزان قهوه بیشتر باشد. همچنین قبل از استفاده از فیلتر قهوه آن را بررسی کنید که سوراخ نباشد. روش های بسیار راحت با کمترین ابزار که حتی می توان از آنها در محل کار هم استفاده کرد تا قهوه دلخواه خودمان را آماده کنیم.

قهوه فرانسه یکی از پراستفاده ترین نوع قهوه ها است که برای اولین بار در کشور فرانسه و اروپا محبوبت پیدا کرد. منظور از قهوه فرانسه، دانه قهوه کشت شده در کشور فرانسه نمی باشد؛ بلکه یک روش دم کردن قهوه است که برای اولین بار توسط یک فردِ فرانسوی ابداع شد.

source: قهوه فرانسه و دو روش تهیه آن

خرید آسیاب قهوه مناسب قهوه ترک

۴۰ بازديد

آسیاب قهوه
در انتخاب آسیاب قهوه مناسب، فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اما مهمترین آنها که برای تمام دستگاه های قهوه ساز هم صدق می کند، میزان و نحوه آسیا کردن قهوه می باشد. پس به این مورد باید خیلی دقت کنید. اگر از طرفداران بزرگ قهوه هستید که هرروز خودتان قهوه آماده می کنید اما با صدای آسیاب قهوه برقی مشکل دارید، آسیاب قهوه طرح کماندانته را به شما پیشنهاد می دهیم.

تیغه هابه گونه ای طراحی شدند که بسیار سخت و پایدار هستند و همچنین میزان مقاومت لبه ی تیغه هم نیز بسیار بالا می باشد. درنتیجه این دستگاه ها می توانند مانند یک آسیاب قهوه برقی، دانه های قهوه را با کیفیت عالی ریز کنند، اما بدون ایجاد آلودگی صوتی. با گرایندر های برقی می توانید در کم ترین زمان دانه های قهوه را به طور یکنواخت از ریزترین درجه تا درشت ترین درجه آسیا کنید. این گرایندر ها بسیار قابل اعتماد هستند و اگر درست استفاده شوند تا چند سال نیازی به عوض کردن آن ندارید.

یکی از این دستگاه ها، آسیاب قهوه برقی مباشی مدل ۲۲۸۸ می باشد. اولین خصوصیت جالب توجه این گرایندر دو قابلیته بودن است. این دستگاه هم دارای نگهدارنده پرتافیلتر می باشد و هم دارای مخزن جدا گانه ی پودر قهوه است. و این یک ویژگی عالی است برای افرادی که دستگاه اسپرسو ساز دارند. مزایای آن عبارتند از: جنس بدنه و تیغه ها از استیل ضد زنگ می باشد. صدای بسیار کمی دارد. دارای نمایشگر LED می باشد. قابلیت تنظیم زمان برای آسیا کردن قهوه. دارای۱۶ حالت برای آسیا کردن قهوه می باشد.

آسیاب های قهوه دستی استیل ظاهری کاربردی و ساده دارند و از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. دوام و ماندگاری زیادی دارند و تقریبا یک کپی از آسیاب‌ های سنتی است که ترکیه هنوز پادشاه قهوه به حساب می آمد. این مدل دارای محفظه آسیاب خوب. به این معنا که می توانید برای چندین فنجان قهوه ترک، دانه های قهوه را پودر کنید.

source: خرید آسیاب قهوه مناسب قهوه ترک

بهترین قهوه های اسپرسو چیست

۴۵ بازديد

قهوه اسپرسو
وقتی صحبت از سادگی و عطر و طعم بی‌خطر به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه آمریکانوی کلاسیک نیست. این قهوه فقط با ترکیب ۲-۱ شات قهوه اسپرسو و آب داغ آماده می شود. درنتیجه جای خطای زیادی برای باریستا نمی ماند. چراکه ممکن است باریستا نتواند یک شات عالی اسپرسو تهیه کند، اما آب اضافه شده هر طعم بیش از حد تلخ یا سوخته را رقیق میکند. بنابراین یک اسپرسوی رقیق شده بهتر از یک اسپرسوی ضعیف می باشد تا روزتان را خراب کند.
نکته اضافه: برای خنک شدن آن، یک تکه یخ بخواهید تا بدون سوزاندن زبانتان، آن را بنوشید! ممکن است این نوشیدنی را به عنوان قهوه قبول نداشته باشید، اما برای آن لحظاتی که کاملا مطمئن نیستید چه چیزی را سفارش دهید یک انتخاب عالی است. هات چاکلت غنی می تواند طعم غالب بد را از بین ببرد، هرچند که میزان استفاده از شکلات هم مهم است. حتی اگر دوست ندارید حجم زیادی از شکلات با قهوه تان ترکیب شود، یک شکلات کوچک هم جادویی خود را خواهد کرد و شما همچنان با یک قهوه اسپرسو رضایت بخش کافه را ترک خواهید کرد.
یک لاته، کاپوچینو، کورتادو، … ممکن است انتخاب پرمخاطره‌تری به نظر برسد، اما از یک قهوه اسپرسو سوخته بسیار بهتر می باشد. شیر فوم دار شده که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می شود، یک افزودنی فوق العاده برای اضافه کردن به قهوه است. حتی اگر اسپرسو درجه یک نباشد، شیر خامه ‌ای و کف ‌دار می‌ تواند به پوشاندن طعم ‌های ناخوشایند کمک کند و نوشیدنی ملایم و آرامی برای شما به ارمغان می‌آورد.
نکته اضافه: اگر می خواهید یک لایه شیرین اضافی برای لطافت بیشتر نت های تلخ داشته باشید، یا به مهارت باریستا شک دارید، لاته طعم دار (استفاده از انواع سیروپ ها) را انتخاب کنید. با اینکه این نوشیدنی، قهوه اسپرسو نیست اما راه حلی عالی برای نوشیدن قهوه در روزهای گرم یا زمانی که نیاز به قهوه کافئین دار، دارید، می باشد. از آنجایی که فرآیند درست کردن قهوه دم سرد، شامل خیساندن ذرات قهوه در آب سرد برای مدت طولانی است، تقریبا غیرممکن است که یک کافه من، قهوه شما را بسوزاند. حتی اگر از قهوه داغ ریخته شده روی یخ استفاده کنند (که ایده آل نیست)، یخ به کاهش طعم های بد کمک می کند.
source: بهترین قهوه های اسپرسو چیست