آرشیو بهمن ماه 1399

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

طرز تهيه قهوه عربي

۱۴۸ بازديد

همانطور كه مي دانيد روش هاي متفاوتي براي درست كرده قهوه در دنيا وجود دارد. كه در اكثر مواقع با خريد قهوه ساز هاي برقي مي توان انواع قهوه را دم كرد. با اين حال برخي از كشورها روش دم كردن قهوه مخصوص به خود را با قهوه ساز خاص آن روش، دارند.قهوه عربي يكي از اين روش هاي درست كردن قهوه است.

براي تهيه كردن قهوه عربي كافي است مراحل زير را انجام دهيد. قهوه عربي هم مانند ساير روش هاي درست كردن قهوه، قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. و قهوه ساز مخصوص قهوه عربي، دَله نام دارد. سازوكار دله شبيه به سازوكار قهوه جوش يا جزوه است، اما با ظاهري كاملا متفاوت.

اولين مرحله براي درست كردن قهوه عربي، ريختن آب به داخل دله مي باشد. يعني به ازاي هر نفر يك فنجان آب. سپس دله را بر روي حرارت قرار داده تا به جوش آيد.

بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را كم كرده و دله را از روي حرارت برداشته تا آب از قُل خوردن بايستد. زماني حدود ۱ دقيقه. حال بعد از خريد قهوه و آسياب كردن آن،  به ازاي هر نفر، يك قاشق چايخوري پودر قهوه به داخل جزوه ريخته. و آنها را با آب تركيب مي كنيم.

پس از آن، دله را بر روي حرارت ملايم تا كم ميگذاريم تا وقتي كه بر روي قهوه ها كف ايجاد شود. در اين زمان مجددا دله را از روي حرارت به مدت تقريبا ۳۰ ثانيه برمي داريم.

حال اگر به قهوه تان مواد افزودني اضافه مي كنيد، بايد در اين مرحله اين كار را انجام دهيد. مواد مانندي هل، دارچين، زعفران، … . سپس دله را بر روي حرارت ملايم قرار داده تا زماني كه دوباره بر روي قهوه كف ايجاد شود.

با برداشتن دله از روي حرارت، قهوه عربي ما آماده است. فقط قبل از سرو آن بايد كمي زمان بگذرد تا تفاله هاي قهوه ته نشين شوند. درست مانند قهوه ترك.

source: طرز تهيه قهوه عربي

ريسترتو چيست؟

۱۵۳ بازديد

اسپرسو، قهوه اي بسيار محبوب است كه پايه بسياري از نوشيدني هاي ديگر قهوه هم مي باشد. يعني با خريد اسپرسوساز، مي توان قهوه هاي متنوع زيادي را آماده كرد.

قهوه هايي مانند كاپوچينو، لاته، فلت وايت، آمريكانو، آيس كافي، … . اما در بين همه اين قهوه ها، ۳ نوع آنها هستند كه علاوه بر اينكه داراي پايه اسپرسو مي باشند.، شباهت بسيار زيادي با يكديگر دارند.

همانطور كه مي دانيد اسپرسو، قهوه اي است كه از عبور آب جوش با فشار از قهوه آسياب شده است. براي درست كردن آن بايد دانه هاي قهوه را با درجه ريز آسياب كرد.

سپس پودر قهوه را درون پرتافيلتر ريخته و با استفاده از لولر و تمپر، پودر قهوه را فشرده كرد. و به اصطلاح عمليات تمپينگ را انجام داد.

و بعد از متصل كردن پرتافيلتر به دستگاه اسپرسوساز، با روشن كردن آن عصاره گيري قهوه شروع مي شود. بعد از گذشت چند ثاتيه اسپرسو آماده است.

افزون بر توضيحات بالا اسپرسو، قهوه اي است تقريبا از ۷ گرم پودر قهوه با ۳۰ ميلي ليتر آب جوش.

قهوه ريسترتو همان اسپرسو است كه مدت زمان عصاره گيري آن كاهش پيدا كرده است. و قبل از اينكه عصاره گيري قهوه كامل شود، عصاره گيري متوقف مي شود.

در واقع با خريد قهوه ريسترتو، يك اسپرسو كوچك داريد. يعني دبل شات ريسترتو برابر است با يك شات اسپرسو. و علاوه بر تفاوت در وزن قهوه، طبيعتا قهوه ريسترتو داراي طعمي ملايم تر، شيرين تر، كافئين كمتر و تلخي كمتري در مقايسه با اسپرسو مي باشد.

زيرا براي درست كردن قهوه ريسترتو به ۷ گرم قهوه آسياب شده و ۱۵ ميلي ليتر آب نياز است.

نگو، قهوه اي است مقابل قهوه ريسترنو. يعني براي درست كردن قهوه لانگو بايد ميزان آب جوش را افزايش داد. حتي بيشتر از اسپرسو.

با اين كار عصاره گيري قوي تري از قهوه انجام مي شود. نتيجه آن درست شدن قهوه اي است با تلخي و كافئين بيشتر از اسپرسو كه ديگر طعم و عطر ملايمي ندارد. به عبارت ديگر اسپرسو اي است از ۷ گرم پودر قهوه به همراه ۵۰ ميلي ليتر آب جوش.

source: ريسترتو چيست؟

قهوه اتيوپي

۱۶۶ بازديد

اگر از قهوه خورهاي حرفه اي هستيد، حتما درمورد قهوه اتيوپي شنيده ايد. زيرا در ليست بهترين قهوه هاي دنيا، خريد قهوه اتيوپي در مقام پنجم نشسته است. 

كشور اتيوپي دومين كشور پرجمعيت قاره آفريقا است كه در قسمت شرق اين قاره قرار دارد. مهمترين محصول صادراتي اتيوپي، قهوه است. همچنين كشور اتيوپي بزرگترين كشور آفريقايي صادر كننده قهوه به تمام دنيا مي باشد.

و اتيوپي اين صادرات بسيار گسترده را مديون آب و هوايي است كه دارد. اين كشور داراي مجموعه‌اي از كوهستان و فلات‌هاي پست است كه قسمت كوهستاني آن بهترين مكان براي پرورش قهوه مي باشد.

شرايط آب و هوايي در اتوپي در اين حد مطلوب است كه در قسمتي از اين كشور، درخت قهوه به صورت خودرو، رشد مي كند. هرچند كه از اين قهوه براي صادرات استفاده نمي كنند و براي مصرف داخلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

قهوه مرغوب اتيوپي كه به كشورهاي ديگر ارسال مي شود، قهوه اي است كه تحت نظارت دولت يا شركت ها پرورش مي يابند. (نكته مثبت ديگر اين قهوه خوشمزه اين است كه براي انواع قهوه سازها مناسب است.)

زيرا در پرورش درخت قهوه دقت و كنترل زيادي وجود دارد. براي توليد بهتر قهوه، از كودهاي شيميايي و آفت كش ها استفاده نمي كنند. بلكه سعي مي كنند قهوه را به صورت صحيح و طبيعي توليد كنند.

علاوه بر اين نحوه خشك كردن قهوه هم در طعم قهوه بي تاثير نيست. دانه هاي قهوه اتيوپي با روش طبيعي و اكثرا بدون دستگاه هاي مكانيكي صورت مي گيرد. و به دليل وجود اين عوامل است كه قهوه اتوپي داراي پيچيدگي هاي طعمي است.

source: قهوه اتيوپي

خريد آسياب قهوه آنديمند

۱۵۵ بازديد

آسياب قهوه آنديمند LD-021 از آسياب‌هاي قهوه اتوماتيك و نيمه صنعتي به حساب مي‌آيد. با خريد آسياب قهوه آنديمند LD-021، يك آسياب قهوه با كيفيت ساخت بسيار بالا و امكان انتخاب درجه آسياب خواهيد داشت. اين آسياب قهوه حرفي اي در كافي شاپ ها  هم مورد استفاده قرار مي گيرد.

طراحي قيف با مواد درجه يك و از جنس پلي استر است كه تغيير شكل نمي‌دهد و نمي‌شكند.
تنظيم دقيق درجه آسياب با دقت بالا و مجهز به درجه براي تنظيم زبري و نرمي پودر قهوه،همراه با طراحي مناسب خروجي براي خروج بهتر قهوه آسياب شده از مخزن.
لرزش كمتر همراه با بدنه مقاوم و سيستم تهويه‌اي مناسب براي هواي ورودي و خروجي دارد. طراحي منحصر به فرد و تضمين از بين نرفتن عطر و رايحه‌ي قهوه در هنگام آسياب كردن.
در آسياب قهوه آنديمند LD-021 از مواد مقاوم در بدنه استفاده شده و طراحي آن ارگونوميك است. طراحي كارامد به منظور قرار گرفتن پرتافيلتر به صورتيكه شما مي‌توانيد مستقيما پرتافيلتر خود را در قسمت خروجي قهوه‌ي آسياب شده و در مكان مخصوصي كه براي آن تعبيه شده است، قرار دهيد.
از ديگر مزاياي اين آسياب قهوه، قابليت تنظيم مقدار قهوه‌ي خروجي است كه به وسيله‌ي آن مي‌توانيد مقدار قهوه‌اي را كه نياز داريد تعيين كرده و بصورت دقيق آسياب كنيد. با تنظيم دقيق مي توان حالت آماده را براي اسپرسوي سينگل و دبل تعيين كرد.
داشتن اين دستگاه، خيالتان از بابت داشتن يك آسياب قهوه با كيفيت و مدرن آسوده باشد همچنين شما داراي يك آسياب با دوام و كارايي بسيار بالا و بسيار كم صدا هستيد.

source: خريد آسياب قهوه آنديمند