آرشیو تیر ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

خريد موكا كرم

۱۱۱ بازديد

براي درست كردن قهوه، روش هاي بسيار متفاوتي وجود دارد كه براي تهيه كردن قهوه با آن روش ها نياز به خريد قهوه ساز مخصوص شان مي باشد. زيرا هركدام از اين قهوه ساز ها، قهوه خاصي را آماده ميكنند.

موكا كرم، دستگاهي است شبيه به موكاپات. يعني قهوه سازي روگازي است كه از سه قسمت تشكيل شده است. مخزن آب (مخزن زيرين)، سبد قهوه و فيلتر آن و مخزن عصاره قهوه (مخزن بالايي).

با اين تفاوت كه بر روي درب موكا كرم، اهرمي مانند اهرم فرنچ پرس به همراه فيلتري فلزي تعبيه شده است. اين اهرم به اين منظور بر روي درب قرار دارد كه به وسيله آن بتوان قهوه اي درست كه كرما داشته باشد.

همانطور كه ميدانيد، قهوه اي كه موكاپات هاي روگازي آماده مي شود، فاقد كرما است كه اين مشكل در موكا كرم ها از بين رفته است. و چون قهوه اي كه با موكا آماده مي شود مانند اسپرسو ساز ها از گذر آب جوش از پودر قهوه مي باشد، عملكردي شبيه به اسپرسوساز ها دارد.

از ويژگي هاي مثبت ديگر اين قهوه ساز مي توان به قابل حمل بودن آن اشاره كرد. ابعاد كوچك و وزن سبك آن باعث شده است كه بتوان به راحتي آن را در هر كيف، چمدان، زنبيل هاي تفريحي، … قرار داد. و در هر مكاني كه هستيد بتوانيد از قهوه تون لذت ببريد.

source: خريد موكا كرم

چرا بايد قهوه بخوريم؟

۱۱۸ بازديد

اگر اهل خريد قهوه و نوشيدن آن باشيد آن هم به صورت روزانه چندين فنجان، احتمالا قهوه را براي خواص آن نميخوريد. و يا اگر جز افرادي هستيد كه قهوه نمي خوريد، قطعا از فوايد بسيار مفيد آن براي بدن خبر نداريد. 

كارشناسان و بسياري از متخصصان تغذيه نوشيدن ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز را توصيه كردند. زيرا اين نوشيدني تلخ اما بسيار دلنشين، بيش از آن چيزي كه فكر مي كنيد داراي مواد مفيد براي بدن مي باشد.

هرچند كه بسياري از افراد قهوه را براي بدست آوردن انرژي مي خورند يا براي اينكه بيدار بمانند. اما تاثيرات مثبتي كه قهوه بر روي بدن دارد بيشتر از اين دو مورد است. اين تاثيرات مثبت شامل موارد زير است.

اما لازم است قبل از برشمردن خواص قهوه اين نكته را بيان كنيم كه نوع قهوه و قهوه ساز كه با آن قهوه درست ميكنيد مهم نيست. مهم اين است كه نوشيدن روزانه قهوه با شيريني همراه نباشد. خواص قهوه عبارتند از:

  • جلوگيري از بروز انواع بيماري
  • كمك كردن به چربي سوزي
  • تقويت حافظه
  • ماندگاري بيشتر خاطرات

source: چرا بايد قهوه بخوريم؟

كاربرد شيكر

۱۴۱ بازديد

 اگر به نوشيدن يا درست كردن انواع نوشيدني هاي سرد علاقمند هستيد، اولين كاري كه بايد انجام دهيد، خريد شيكر است. زيرا با اين وسيله ميتوان در زماني كوتاه تمام نوشيدني هاي خنك و حتي مدرن را آماد كرد. نوشيدني هايي مانند: كوكتل ها، ليموناد، موهيتو، اسموتي ها، … .

شيكر ابزاري است براي تركيب كردن (بِلِند كردن) مواد مختلف براي درست كردن خوشيدني هاي سرد و خوشمزه. براي درست كردن اين نوشيدني ها نياز به ابزار پيچيده يا كارهاي زيادي نيست.

كافي است مواد مورد نظرتان را درون شيكر ريخته، درب آن را گذاشته و در مدت زمان لازم آن را تكان دهيد. (جالب است بدانيد يكي از كارهايي كه نشان دهنده ميزان مهارت بارتندر است، نحوه تكان دادن شيكر توسط اوست. هرچقدر تكان دادن آن با حركات نمايشي و جالبي همراه باشد، نشان دهنده مهارت بالاي بارتندر است).

اگر براي آماده كردن اين نوشيدني هاي دلنشين به آب گاز دار هم نياز داريد به راحتي با سودا ساز ميتوانيد آب را گاز داركنيد و به تركيب نوشيدني تان اضافه كنيد. همچنين بسته به نوع نوشيدني و رسپي آن ميتوانيد تكه هاي يخ را در ابتدا به شيكر بريزيد يا در انتها.

شيكرها مدل هاي مختلفي دارند اما رايج ترين و پرفروش ترين آنها شيكرهاي بوستون (تصوير اول) و كوبلر (تصوير دوم) هستند. اين دو شيكر با اينكه كاربرد يكسان و ظاهر تقريبا مشابهي دارند، اما كمي متفاوت هستند.

شيكرها را معمولا در كيت هاي بار سرد و به همراه ديگر وسايل بار سرد به بازار عرضه مي كنند. اما از آنجايي كه شيكر كاربرد بيشتري در مقايسه با ديگر لوازم بار سرد دارد، به صورت جداگانه هم به فروش ميرسد.

source: كاربرد شيكر

روش فوم گيري شير در خانه

۱۰۹ بازديد

نوشيدني قهوه تنوع بسيار زيادي دارد كه با خريد اسپرسو ساز ميتوانيد بيشتر آنها درست كنيد. چرا با دستگاه اسپرسوساز؟ به دو دليل. ۱- پايه اكثر قهوه اسپرسو است. ۲-  و تقريبا نيمي از نوشيدني هاي قهوه در تركيب با شير آماده مي شوند.

و قطعا ميدانيد كه اين شير، شير معمولي نيست. بلكه شيري است كه هوا يا بخار آب تركيب شده است. به اين صورت كه با ورود هوا به داخل شير، مولكول هاي هوا توسط ذرات پروتئين شير محاصره مي شوند و نمي‌تواند از آن خارج شود در نتيجه شير قوام گرفته و افزايش حجم پيدا ميكند.

بهترين وسايل براي فوم دار كردن شير، دستگاه اسپرسو ساز است به همراه پيچر. براي فوم دار كردن شير، با شير را درون پيچر ريخته و آن را در زير نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز بگيريد. با زدن دكمه بخار آب، آب جوش با فشار با شير تركيب مي شود. اين كار را تا جايي ادامه مي دهيد  كه شير به قوام مطلوب و اندازه دلخواه برسد.

نكاتي درمورد فوم گيري شير

  • اولين نكته: در زمان خريد پيچر دقت كنيد كه نوع استيل آن بهتر از ساير جنس هاي آن مي باشد.
  • قبل از اينكه پيچر را در زير نازل قرار دهيد، نازل بخار را باز كنيد تا آب جوش از آن خارج شود. تا زماني كه فقط بخار آب از آن خارج شود.
  • ظرفيت پيچر را مناسب با تعداد فنجان قهوه اي كه مي خواهيد آماده كنيد انتخاب كنيد. معمولا براي دستگاه هاي خانگي پيچر با ظرفيت ۳۵۰ يا ۵۰۰ ميلي ليتر.
  • شير را نه خيلي كم نه خيلي زياد داخل پيچر نريزيد. معمولا ۳/۱ تا ۲/۱ حجم پيچر مناسب است.
  • سر استيم را بسيار پايين (خيلي درون شير) قرار ندهيد. نشانه سر استيم بسيار پايين، صداهاي گوش خراش و نامطلوب است.
  • سر استيم (نازل) را بسيار بالا قرار ندهيد. نشانه سر استيل بسيار بالا، صداي قل خوردن شير است.

source: روش فوم گيري شير در خانه