آرشیو اسفند ماه 1401

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قوی ترین قهوه چیست

۵۶ بازديد
قهوه اسپرسو
اصطلاح TDS مخفف Total Dissolved Solids می باشد. به طور ساده تر یعنی چه میزان قهوه اسپرسو یا قهوه دمی، درون آب داغ در فنجان ما حل‌ شده است. TDS قهوه چرا مهم است؟ زیرا انجمن تخصصی قهوه آمریکا، قدرت در قهوه را براساس TDS آن ارزیابی می کنند.
در درون دانه قهوه، سلول های خیلی ریز بیشماری وجود دارد. زمانی که قهوه رست می‌ شود، این سلول‌ها با گاز دی اکسید کربن پر می ‌شوند. گیرکردن این گاز در درون دیواره‌ های هر سلول محلولی را فراهم می‌ آورد. هدف ما این است که این محلول را در طی روند عصاره گیری قهوه به هر روشی، آزاد کنیم. و همانطور که همه می دانیم برای اینکه عصاره گیری از این دانه ها، تمام و کمال صورت گیرد، باید موارد متعددی را با دقت انجام داد.
این موارد از زمانی که قهوه پرورش داده می شود، باید با دقت انجام شود تا کارهایی که قبل از درست کردنِ این نوشیدنی انجام می دهیم. مانند: میزان آسیاب کردن دانه ها، مدت زمان عصاره گیری، مقدار و نوع آب، نوع دان قهوه. TDS براحتی قابل اندازه گیری نیست. کارشناسان برای دستیابی به میزان دقیق غلظت قهوه (همان TDS)، از دستگاه مخصوص استفاده می کنند. دستگاهی به نام رفرکتومتر که داشتن آن برای بررسی میزان غلظت قهوه روزانه توصیه نمی شود.
source: قوی ترین قهوه چیست

ترازو حرفه ای باریستا کدام است

۵۳ بازديد

ترازوی دیجیتالی
موارد متعددی وجود دارد که در عصاره گیری از دانه های قهوه نقش مهمی دارند. مانند: ترازوی دیجیتالی و استفاده کردن یا نکردن از آن، نوع آب، نوع دان قهوه، میزان آسیاب کردن قهوه، روش دم آوری قهوه، زمان، … . فرقی هم نمی کند با چه روشی نوشیدنی قهوه آماده می شود، مهم این است که همه این موارد بر فنجان نهایی قهوه تاثیر دارند و باید بصورت صحیح و اصولی رعایت شوند.

حال اگر در انجام این موارد، خطا و ایراد پیش آید، با استفاده از ترازوی دیجیتالی آشپزخانه یا ترازو باریستا، می توان تا حدودی، ایرادات آنها را رفع کرد. اما نباید فراموش کرد که نحوه استفاده از ترازو، و مواردی که باید وزن کرد، در هر روش دم آوری قهوه متفاوت می باشد.

به طور مثال برای درست کردن قهوه اسپرسو نمی توان در میزان همنشینی پودر قهوه با آب تغییراتی ایجاد کرد؛ اما برای تهیه یک فنجان قهوه ایده ال باید عصاره نهایی را وزن کرد. پس شما چه یک باریستای ماهر باشید که برای مشتری قهوه آماده میکند، چه یک فرد مبتدی که برای خودتان قهوه درست می کنید، حتما به ترازوی دیجیتالی دقیق نیاز خواهید داشت.

source: ترازو حرفه ای باریستا کدام است

طرز استفاده از فرنچ پرس قهوه

۶۰ بازديد
فرنچ پرس
فرنچ ‌پرس قهوه سازی است برای آماده کردن قهوه به روش غوطه‌وری است. به این صورت که  قهوه ای که با آسیاب قهوه و با درجه تقریبا درشت پودر شده است، را داخل قهوه ساز می ریزیم. سپس باید متناسب با مقدار پودر قهوه مصرفی آب داغ با درجه دمای ۹۶-۹۳ درجه، به ذرات قهوه اضافه شود. و با یک قاشق چوبی آب و قهوه را هم زد تا ترکیب یکدستی حاصل شود.
بعد از ۴-۳ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار داده تا تفاله قهوه در پایین ظرف جمع شود. در آخر قهوه دم کشیده شده داخل لیوان سرو ریخته می شود. این قهوه ساز دستی که به فرانسه ساز هم شناخته می شود، علاوه بر درست کردن قهوه، کاربرد های خوبِ دیگری هم دارد. مانند: قطعا برای درست کردن قهوه هایی که با شیر ترکیب می شوند، به پیچر شیر نیاز است. اما خوشبختانه در نبود پیچر، با فرنچ پرس هم می توان شیر را فوم دار کرد.
لازم نیست حتما قهوه خور باشید تا این قهوه ساز به کارتان بیایید. فرنچ پرس برای درست کردن چایی و انواع دمنوش هم کاربرد دارد. برای مثال شما می توانید دمنوش هایی مانند به لیمو، گل محمدی، بهار نارنج، … را در مخزن این قهوه ساز قرار دهید و به همان روش درست کردن قهوه، دم نوش خود را آماده کنید.
source: طرز استفاده از فرنچ پرس قهوه

بهترین مدل قهوه ساز موکاپات

۵۴ بازديد

قهوه ساز موکاپات
موکاپات بسیار سبک و کوچک است و از قهوه ساز های قابل حمل می باشد. درنتیجه می توان آن را در کیف دستی به راحتی قرار داد و به محل کار برد یا در کوله پشتی قرارش داد و در سفر و گردش از آن استفاده کرد. به همین دلیل به یکی از اولین انتخاب ها برای مسافرت، اردو و کوهنوردی، استفاده در منزل و کار تبدیل شده است.

اما با اینکه تمام مدل های موکاپات سبک هستند اما برخی از آنها قابل حمل نیستند، آن هم به این دلیل که برقی هستند! درست کردن قهوه با انواع قهوه ساز موکاپات بسیار راحت است و در زمان کوتاهی می توان قهوه را آماده کرد. این قهوه ساز ها از جنس آلومینیوم یا استیل می باشند اما دارای طرح های بسیار متنوع هستند. با این حال مهمترین دسته بندی موکاپات ها مربوط می شود به نوع منبع حرارتی.

آلفونسو بیالتی که مخترع این قهوه ساز می باشد برای اولین بار آن را در نوع گازی ساخت. قابلیت خاصی که این مدل ها دارند این است که هم می توان آنها را روی شعله گاز قرار دارد و هم روی شعله های آتش. اما تنظیم میزان حرارتی که به قهوه ساز داده می شود مهم است. زیرا وقتی قهوه به جوش آمد باید میزان منبع حرارتی را کاهش داد.

و از آنجایی که تنظیم منبع حرارتی موکاپات های گازی سخت می باشد، مدل های برقی وارد بازار شدند. در موکاپات های برقی کنترل دما بسیار راحت شد. زیرا تنظیم دما بصورت خودکار است و به مهارت شما در این زمینه بستگی ندارند. در این قهوه ساز ها فقط باید پودر قهوه و آب را در مخزن مخصوص شان ریخت و سپس دستگاه را روشن کرد.

source: بهترین مدل قهوه ساز موکاپات