آرشیو شهریور ماه 1401

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قهوه اسپرسو رست شده

۷۵ بازديد

قهوه اسپرسو
رست قهوه به معنای برشته کردن قهوه می باشد و با شروع موج سوم قهوه و پیدایش قهوه ساز های دمی، نوع جدیدی از رست قهوه معمول شد که تا قبل از آن مرسم نبود. و همه افراد دانه های قهوه را با رنگ قهوه ای تا قهوه ای سوخته می شناختند. اما با آمدن نسل سوم قهوه، سبک جدیدی در برشته کردن دانه های قهوه به وجود آمد. یعنی:

  • رست روشن (LIGHT ROAST)
  • رست متوسط (MEDIUM ROAST)
  • رست تیره (DARK ROAST)

برشتگی قهوه با درجه ی کم این نیاز را برطرف کرد. شاید با دیدن قهوه با رست روشن با خود بگویید که این دانه های قهوه با دانه هایی که هنوز هیچگونه حرارتی ندیده اند، یکی هستند. این حرف تا حدودی صحیح می باشد، زیرا میزان حرارتی که در این مرحله به دان های قهوه داده می شود، بسیار کم است.

در رست متوسط رنگ دانه های قهوه، به قهوه ای ملایم تغییر پیدا کرده است، میزان اسیدیته و تلخی قهوه درحالت تعادل قرار دارند. و درجه حرارت دادن قهوه از ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.
درجه حرارت هم ۲۴۰ تا ۲۴۵ درجه سانتیگراد می باشد. در این مرحله درصد زیادی از محتویات قهوه بر اثر حرارت، از آن خارج شده و وزن قهوه نسبتا سبک تر و بزرگ تر شده است.

source: قهوه اسپرسو رست شده

خرید قهوه ساز دستی

۹۳ بازديد

قهوه ساز دستی
می توان گفت قهوه ساز هایی مانند  ایروپرس، سایفون، وی ۶۰، فرنچ پرس، قهوه ساز کمکس … قهوه ساز های نسبتا جدید هستند. تا چندین سال پیش تنوع دستگاه های قهوه ساز، قهوه ساز دمی و نوشیدنی های قهوه به اندازه امروز نبود. معمول ترین قهوه، قهوه ترک و اسپرسو بود که با قهوه ساز های جذوه و اسپرسو ساز های ساده آماده می شدند.

با گذشت زمان قهوه ساز های جدیدی طراحی و به بازار عرضه شد تا این نیاز را کمتر کند. این قهوه ساز ها نام های متفاوتی دارند و به قهوه ساز های پوراور، چکه ای، غوطه وری، … شناخته می شوند. همچنین قهوه ای که آماده میکنند به نوعی قهوه دمی است. 

این قهوه ساز ها علاوه بر اینکه قهوه ای جدید با طعم و عطر قوی درست می کنند دارای یک ویژگی عالی دیگری هم می باشند. انواع قهوه ساز دمی به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک، قابل حمل هستند. درنتیجه دیگر لازم در سفر و تفریح که به کافه ها دسترسی ندارید، خود را از خوردن قهوه محروم کنید.

source: خرید قهوه ساز دستی

وسایل بارتندر

۹۱ بازديد

کیت بار سرد
هنگامی که از نوشیدنِ نوشیدنی سردی در کافه لذت می ‌بریم، آن طعم دلچسب را مدیون بارتندر و وسایل مخصوص اش (مثل شیکر، …) هستیم. چرا که او با تسلط کامل به مهارت ها، تکنیک ها، دستورالعمل ها و ابزار ها به مدیریت بار می پردازد. و با دارای بودنِ علم ترکیب مواد و کنترل متریال مصرفی، بدون اتلاف وقت بهترین نوشیدنی سرد را برای مشتری آماده میکند.

نوشیدنی هایی که در بار سرد سرو می شوند شامل: اسموتی ها، آب میوه های طبیعی، بستنی، شیک، کوکتل، کرپ، دتاکس، پانچ، … می باشد. و تمام این نوشیدنی ها رسپی و مواد تشکیل دهنده ی خاص خودشان را دارند. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وسایل و تجهیزاتی که یک بارتندر در اختیار دارد، از آنچه که ما در اینجا برمی شماریم بیشتر است. مهمترین آنها عبارتند از:

اولین وسیله جیگر است. یک بارتندر حرفه ای، همیشه مقدار دقیقی از مواد اولیه نوشیدنی را با هم ترکیب می کند تا آنها به خوبی با هم میکس شوند و طعم جدید و دلنشینی را ایجاد کنند. جیگر ابزاری برای اندازه گیری مقدار مایع های نوشیدنی همانند سیروپ ها و آبمیوه ها است. از دو مخروط کاسه ای به هم چسبیده تشکیل شده که یکی کوچکتر از آن یکی است.

شیکر ابزار مهم بعدی است. شیکر در حقیقت وظیفه خنک سازی و ترکیب کردن نوشیدنی ها را دارد و یکی از پرکاربرد ترین ابزار و لوازم بارتندری است. کاربرد آن به این گونه است که مواد مانند سروپ ها و آبمیوه ها توسط جیگر اندازه گیری می شوند و به همراه یخ داخل شیکر ریخته می شوند.

بعد از اینکه مواد با ابزاری که در بالا معرفی کردیم میکس شدند باید داخل لیوان سرو ریخته شوند اما بدون تکه های میوه و گیاهان. اینجاست که صافی به کار می آید. صافی که فنر فلزی کشیده شده است و عموما صفحه به یک دسته متصل می شود بر روی دهانه شیکر قرار می گیرد. مواد با عبور از صافی داخل لیوان سرو می ریزند بدون پالپ های میوه ای، گیاهان و یا تکه های یخ.

source: وسایل بارتندر

قهوه ساز نانوپرسو

۱۰۴ بازديد

نانوپرسو
نانو پرسو قهوه سازی است که به برق و منبع حرارتی نیاز ندارد. بلکه برای درست کردن قهوه با آن فقط به آسیاب قهوه دستی، قهوه و آب جوش نیاز است. که آب جوش را می توان به راحتی تهیه یا درست کرد. اما این ویژگی ها تنها مزایای استفاده از نانوپرسو نیستند. همچنین نانوپرسو قهوه سازی است که چند سال اخیر به بازار معرفی و عرضه شد (در سال ۲۰۱۴). در نتیجه می توان گفت در مقایسه با قهوه ساز های دیگر، یک گَجت دم آوری قهوه جدید و تقریبا ناشناخته است، که انتظار می رود در سال های آینده محبوبیت چشم گیری بدست آورد.

در واقع با طراحی و ساخت یک سیستم پمپ جدید ، نانوپرسو با استفاده از قدرت دست شما می‌تواند به فشار ۱۸ بار در طول فرایند عصره گیری دست یابد و با این اعمال فشار بهترین قهوه را برای شما تهیه نماید. بر اساس ادعای شرکت واواکو ، قهوه تهیه شده توسط این دستگاه بهتر از بسیاری از دستگاه های خانگی خواهد بود. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت می باشد که فقط کافیست با پمپ دستی که در آن تعبیه شده است، آب جوش را وارد مخزن پودر قهوه کنید تا قهوه اسپرسو آماده شود.

source:  قهوه ساز نانوپرسو

خرید پیچر شیر حرفه ای

۷۶ بازديد

پیچر
شاید فکر کنید اولین وسیله ای که برای درست کردن قهوه‌ های مثل کافه لاته، کاپوچینو، موکا، ماکیاتو ، … نیاز دارید خرید اسپرسو ساز خانگی است. چراکه به شیر فوم دار و فومِ شیر نیاز دارید. یک شیر فوم دار غلیظ و با قوام که بتوان با آن طرح جذابی روی قهوه ایجاد کرد. درصورتی که اینگونه نیست.

پیچر ترمودار یا دماسج دار: پیچر ترمودار مناسب افرادی است که نه مبتدی هستند و نه حرفه ای. این افراد تا حدودی می توانند آرت اجرا کنند، اما کنترلی روی دمای شیر در زمان فوم گیری ندارند که معمولا هم با مشکل افزایش دمای شیر مواجه می شوند. این پیچرها به این صورتند که با تغییر دما شیر درون ظرف، دمای موجود را با تغییر رنگ درجه، بر روی پیچر نشان میدهد.

پیچر های رایج: این پیچرها، همان مدل هایی هستند که باریستا ها از آنها استفاده می کنند. زاویه دهانه این پیچرها باریک بوده و برای ایجاد طرح های پیچیده بسیار مناسب می باشند. نکته بعدی این است که دسته این پیچر ها به گونه ای است که آزادی عملی بیشتری به باریستا می دهند.

قطعا نمی توان اهمیت دستگاه اسپرسو ساز را کم دانست اما تنها ابزاری که می توان با آن لته آرت را اجرا کرد، پیچر می باشد. پیچر ابزاری کاربردی برای فوم گیری شیر است که دارای یک دهانه بزرگ و یک دسته می باشد. با اینکه پیچر ساختاری بسیار ساده دارد اما ایجاد لته آرت با آن به این سادگی نمی باشد.

برای دستیابی به مهارت در این زمینه، در قدم اول نیاز به آموزش دارید. اما با این وجود پیچرهای متفاوتی در بازار وجود دارد که مناسب برای هر فردی است. از فردی با مهارت کم تا یک باریستای حرفه ای. در این مقاله به معرفی سه پیچر عالی برای افراد با مهارت های متفاوت می پردازیم که بتوانید پیچر مناسبِ خود را خریداری کنید.

source: خرید پیچر حرفه ای