آرشیو مهر ماه 1401

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

تفاوت قهوه امریکانو و موکا

۷۴ بازديد

قهوه اسپرسو
قهوه های مشتق شده از اسپرسو عبارتند از: کاپوچینو، لاته، موکا، امریکانو، فلت وایت، ماکیاتو، … . بنابراین با خرید اسپرسوساز هم می توانید اسپرسوی مورد علاقه خودتان را آماده کنید و هم قهوه هایی مانند نوشیدنی هایی که ذکر کردیم. اما دو قهوه دیگر هم در این لیست قرار دارند. یعنی قهوه های موکا و امریکانو.

قهوه موکا یا قهوه موکاچینو یک قهوه بسیار خوشمزه ای می باشد که به نسبت بقیه قهوه ها از تلخی کمتری برخوردار می باشد. این قهوه مانند قهوه کاپوچینو و لایت از اسپرسو و شیر آماده می شود، اما در مقایسه با آنها شیرین تر می باشد. برای آماده کرده قهوه موکا علاوه بر شیر و پودر قهوه به شکلات هم نیاز است. شکلات مورد علاقه خودتان را به داخل فنجان ریخته و اجازه میدهید شکلات باز شده و از حالت جامد خارج شود.

سپس اسپرسو را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن اسپرسو، شیر را همانطور که برای قهوه لاته آماده می کنیم، آماده کرده و به فنجان اسپرسو اضافه کنید. درنهایت می توانید شیر، اسپرسو و شکلات را هم زده و روی موکا را با خامه تزیین کرده و میل کنید.

طرز تهیه امریکانو بسیار راحت می باشد. کافی است بعد از خرید قهوه تازه، آن را با درجه آسیاب نرم تبدیل به پودر قهوه کنید و آن را به داخل پرتافیلتر بریزید. با کمک تمپر سطح قهوه های آسیاب شده را صاف کرده و کمی فشرده کنید. سپس پرتافیلتر را به قسمت هرگروپ اسپرسو ساز متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

بعد از آماده شدن اسپرسو، آب جوش را به آن اضافه کنید. تقریبا به ازای هر یک واحد عصاره قهوه، ۲ واحد آب اضافه کنید. نکته خیلی مهمی که اینجا باید رعایت کنید این است که آب جوش را به داخل فنجان اسپرسو می ریزیم نه اسپرسو را به آب جوش. برای سرو قهوه امریکانو به صورت سرد، به جای استفاده از آب جوش از آب معمولی استفاده می کنیم و درون فنجان قهوه را یخ می ریزیم. 

قهوه امریکانو همان اسپرسو است با مقادیر زیادی از آب، برعکس قهوه لاته و کاپوچینو که آنها را با شیر درست می کنند. در تهیه امریکانو می توان هم از آب جوش استفاده کرد و هم می توان به عنوان قهوه سرد آن را آماده کرد.

source: تفاوت قهوه امریکانو و موکا

راهنمای خرید بهترین قهوه ساز

۷۳ بازديد

خرید قهوه ساز
شاید برای خیلی از افراد تفاوتی نداشته باشد که قهوه ساز آنها چه چیزی باشد، آنها تنها به دنبال این هستند که قهوه ای غلیط یا سبک داشته باشند. هر چند این فرایند ساده به نظر می رسد اما کارشناسان اعتقاد دارند که هر دستگاه قهوه ساز، نتایج متفاوتی در نوع قهوه و کیفیت آن دارد.

دمای آب روی طعم استخراج شده تاثیر دارد، فشار عبور آب از روی دانه یا پودر قهوه، میزان تماس آب با قهوه، میزان قهوه و نوع مخلوط شدن قهوه با آب، همه در تولید یک قهوه ناب اثر مستقیم دارند. از انواع مدل های قهوه ساز برقی گرفته تا دستگاه های قهوه ساز قطره ای، کپسولی، دستی یا اجاقی، دستگاه اسپرسو ساز خانگی و صنعتی و انواع مختلف دیگر.

حالا شما به عنوان یک فرد تازه کار برای خرید یک دستگاه کافی میکر کدام را ترجیح می دهید؟ چقدر با دستگاه قهوه ساز آشنا هستید؟ چه نوع قهوه ای با کدام دستگاه قهوه ساز می توانید درست کنید؟ قیمت قهوه ساز چقدر است؟ چقدر دوست دارید هزینه کنید؟ دستگاه کافی میکر، آسیاب قهوه هم داشته باشد یا نه؟

وقتی به همه این موارد فکر کنید، اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که قهوه ساز خوب چی بخرم؟ در واقع معیارهای مختلفی برای انتخاب و خرید قهوه ساز وجود دارد. اگر دوست ندارید صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید برای درست کردن یک قهوه مدت زمان زیادی صرف کنید، راحتی استفاده از قهوه ساز اهمیت زیادی دارد. یک دستگاه قهوه ساز برقی و یا یک اسپرسو ساز خانگی  تنها در چند دقیقه می تواند قهوه مورد نظر شما را آماده کند.

دستگاه ها تولید قهوه این روزها یا اتوماتیک هستند و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک. دستگاه قهوه میکر دستی یا قوری مانند نیز وجود دارد. برخی از آنها تنها با تنظیم چند دکمه در زمان مورد نیاز قهوه را آماده می کنند. در حالی که سازندگان دستگاه اسپرسو ساز تمایل دارند که دستگاه قهوه ساز منحصر به فرد تولید کنند اما قهوه میکرهای هیبریدی هم وجود دارد که قادر به درست کردن حداقل دو نوع قهوه است. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان خانه، فضای زیادی نیاز دارد.

یک فنجان قهوه می خواهید یا به اندازه تعداد نفرات خانواده می خواهید قهوه درست کنید؟ برخی از قهوه سازها تنها برای یک یا دو نفر قابلیت درست کردن قهوه دارند و برخی برای چند نفر می توانند قهوه درست کنند. برخی از دستگاه ها نیاز به دم کردن قهوه ندارند و فورا قهوه را با فشار و بخار آب آماده می کنند. درحالی که برخی دیگر به زمان زیادی برای درست کردن قهوه نیاز دارند.

برخی از انواع دستگاه های کافی میکر قابلیت درست کردن ۱۰ تا ۱۲ فنجان قهوه را دارند. که بعضی از دستگاه های این دسته می توانند این حجم از قهوه را همزمان و یکجا آمادنه کنند، درحالی که مدل های دیگر با فاصله زمانی حداقل ۳ دقیقه پس از هر نوبت، قهوه را آماده می کنند. بنابراین در نظر داشته باشید که چه تعداد قهوه در هر بار درست کردن قهوه نیاز دارید و سپس برای خرید اقدام کنید.

source: راهنمای خرید بهترین قهوه ساز

معرفی قهوه ترک و قهوه موکاپات

۷۴ بازديد
قهوه ترک
بیشتر افراد فکر می کنند قهوه ترک و قهوه موکاپات یکی هستند. به دلیل تشابه اسم قهوه ساز آنها یا تشابه ظاهری فنجان قهوه نهایی باشد، اما هرچه که باشد این باور غلط می باشد. بهترین راه برای از بین بردن این باور اشتباه مقایسه همزمان دو قهوه ساز می باشد. تا بتوان تفاوت های آنها را به خوبی بررسی کرد و دقیق به ذهن سپرد.
قهوه ترک یک نوع از نوشیدنی های قهوه مانند اسپرسو، کاپوچینو، امریکانو، … نیست. بلکه یک روش درست کردن قهوه است و اصالت آن به کشور ترکیه باز می گردد. ترکیش کافی با قهوه سازی بسیار ساده به نام جذوه یا ایربیک تهیه می شود.
نسبت به قهوه های معمولی غلیظ تر است و تنها قهوه ای است که در فنجان قهوه تفاله یا لِرد قهوه به جا می گذارد. قهوه ترک به شیوه های مختلفی درست می شود ولی به طور خلاصه به روش زیر آماده می شود.
موکاپات قهوه سازی با طراحی بسیار ساده است که عملکردی شبیه به دستگاه های اسپرسو ساز دارد. بنابراین قهوه ای که آماده می کند شبیه به اسپرسو هست اما اکثرا بدون کرما و همیشه بدون لرد قهوه.
قهوه ساز موکاپات از ۳ بخش تشکیل شده است. مخزن پایینی مخصوص آب، سبد پودر قهوه در بخش وسط و قسمت آخر مخزن عصاره گیری قهوه است. همچنین با موکاپات در هر بار استفاده فقط برای ۲-۱ نفر می توان قهوه درست کرد.
source: معرفی قهوه ترک و قهوه موکاپات

طرز تهیه آیریش کافی

۷۱ بازديد

قهوه
اولین مرحله برای آماده کردن آیریش کافی دم کردن قهوه با فرنچ پرس و درست کردن قهوه فرانسه است. (با مراجعه به مقالات قبلی می توانید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز فرنچ پرس را مطالعه کنید). سپس خامه پر چرب را با همزن زده تا غلیظ شود.

بعد از دم کشیدن قهوه و آماده شده خامه، لیوان سرو آیریش کافی را گرم کنید. (می توانید کمی آب داغ داخل لیوان سرو ریخته و خالی کنید یا آن را با حرارت دادن گرم کنید). سپس قهوه را داخل لیوان ریخته و به آن شکر قهوه ای و آیریش ویسکی را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. در مرحله آخر خامه زده شده را به آرامی روی قهوه بریزید. آیریش کافی آماده نوشیدن است.

بسیاری از نوشیدنی های قهوه در دنیا با دستگاه اسپرسو ساز و قهوه اسپرسو درست می شوند. حتی قهوه هایی که مخصوص به یک کشور هستند مانند قهوه روسی. اما نه همه نوشیدنی های قهوه! ایریش کافی یکی از این همین قهوه ها است. 

آیریش کافی قهوه است که برخلاف سایر قهوه ها بر پایه قهوه اسپرسو نبوده و در ترکیبات آن به شیر فوم دار هم نیازی نیست. درنتیجه برای درست کردن آن لازم نیست دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. چرا که قهوه پایه این نوشیدنی گرم، قهوه فرانسه است.

آیریش کافی، قهوه ای است با طعم متفاوت و بسیار خوشمزه که اولین بار توسط جو شریدن در ایرلند آماده و برای مشتریان سرو شد. از آنجایی که جو شریدن در کافه ای کار می کرد که در نزدیکی فرودگاه قرار داشت، این قهوه در مدت زمان کوتاهی محبوبیت جهانی ای بدست آورد.

source: طرز تهیه آیریش کافی

خرید آسیاب قهوه دستی

۷۶ بازديد

آسیاب قهوه
گرایندر های دستی، در مقایسه با انواع آسیاب قهوه برقی آنها مقرون به صرفه تر، سبک تر و تجربه کاری بسیار لذت بخش تری دارند. همچنین حمل و نقل آسان تری داشته و می‌ توان آن را در کیف خود قرار داد و به محل کار، سفر، … برد. نحوه کار با این آسیاب ها به این گونه است که دانه های قهوه را روی تیغه ها ریخته، سپس با چرخاندن دستگره شروع به آسیا کردن می کنید.

ولی طبیعتا آسیاب های قهوه دستی میزان دقت، کیفیت و درجه بندی آسیاب های برقی را ندارند. علاوه بر این گرایندرهای برقی، قهوه را بطور کاملا یکدست پودر می کنند. این مورد برای دستگاه های اسپرسو ساز اهمیت زیادی دارد، به ویژه نوع نیمه صنعتی و صنعتی. با این حال بعضی از مدل های آسیاب های دستی مانند آسیاب های کماندانته، از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند اما قیمت به نسبت قیمت بالایی دارند. 

امکان آسیاب کردن دانه های قهوه با درجات متفاوت: برای درست کردن قهوه روش های متنوعی وجود دارد. در هر روش دانه قهوه باید به میزان خاصی ریز یا درشت باشند. با خرید گرایندر قهوه به ‌راحتی می‌ توانید قهوه را با همان درجه مناسب دستگاه قهوه ساز تان، پودر کنید. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که چندین دستگاه قهوه ساز داشته باشید.

source: خرید آسیاب قهوه دستی