آرشیو مهر ماه 1402

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قهوه کلد برو برای تابستان

۱۷ بازديد

قهوه کلدبرو
قهوه سرد یا کلد برو با استفاده از آب سرد، دم می‌شود که طعم طبیعی قهوه را کندتر و ملایم‌تر از آب جوش استخراج میکند. قبل از شروع به دم آوری قهوه کلد برو به مواد و موارد زیر نیاز دارید: دانه های قهوه درشت آسیا شده با آسیاب قهوه، آب سرد یا هم دما با محیط و صاف شده، قهوه ساز کلد برو یا ظرف پارچ مانند بزرگ، یک الک یا پارچه توری ریز و تمیز، صبر (سخت ترین عنصر برای یافتن).

اما به همین راحتی نیست در قدم اول باید دانه های قهوه خود را عاقلانه انتخاب کنید. راز یک قهوه سرد عالی با دانه های قهوه عالی شروع می شود. دانه های قهوه با کیفیت بالا و تازه بو داده شده را از یک روسترهای محلی یا فروشگاه های آنلاین قابل اعتماد انتخاب کنید. با قهوه های کشورهای مختلف و درجه های رست متفاوت آزمایش کنید تا مشخصات طعمی را پیدا کنید که متناسب با ذائقه شما باشد.

سپس آسیاب قهوه را به درستی انتخاب کنید. برای دم کردن قهوه سرد، باید از آسیاب درشت استفاده کنید، اندازه ای مشابه شکر خام یا نمک دریا. آسیاب خیلی ریز می تواند منجر به استخراج بیش از حد دانه های قهوه شود. یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب، اندازه آسیاب صحیح را تضمین میکند و قهوه کلد برو شما را صاف و خوشمزه نگه می دارد.

وقتی صحبت از قهوه کلد برو می شود، نسبت قهوه به آب بسیار مهم است. ما نسبت ۱:۸ را توصیه می کنیم. به راحتی می توانید این نسبت را بر اساس ترجیح شخصی خود تغییر دهید. اما بهترین راه برای شروع به دم آوری سرد عالی برای ایجاد یک قهوه کلدبرو متعادل و خوش طعم استفاده از نسبت ۱:۸ می باشد. مثلا: ۱ فنجان قهوه آسیاب شده با 8 فنجان آب سرد.

source: قهوه کلد برو برای تابستان

کتل قهوه دمی چیست

۳۹ بازديد
کتل قهوه
از افراد مبتدی در دم کردن تا متخصصان قهوه، استفاده از یک کتل قهوه می تواند تفاوت بین یک فنجان قهوه متوسط ​​و باورنکردنی را برای آنها ایجاد کند. اکثر مردم فکر می کنند که کتری قهوه فقط یک کتری است؛ درصورتی که اینطور نیست و کتری های موجود در بازار درجات مختلفی از کنترل را ارائه می دهند. کافی است به انواع کتری های موجود نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت کتری مخصوص قهوه با سایر کتری ها شوید.
انواع کتل قهوه عموما با دهانه بلند و باریکشان که تا حدودی خمیده نیز هستند متمایز می شوند. به کتری هایی با این گردن منحنی بلند و منحصر به فرد، یقه غازی یا گاهی اوقات کتری گردن قو هم نیز می گویند. این شکل جالب دهانه کتل فقط به دلایل زیبایی شناختی نیست. هرچند که با تمام کتری ها می توان بر روی ذرات قهوه آب ریخت، اما دهانه مخصوص کتل قهوه به شما این امکان را می دهند که جریان آب را در حین ریختن کنترل کنید.
قهوه ساز کمکس، قهوه سازV60 ، ایروپرس، فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون، انواع قهوه ساز کلد برو انواع قهوه ساز هایی هستند که برای دم کردن قهوه با آنها به کتل نیاز است. وقتی با این قهوه ساز ها قهوه دم می‌کنید، هدف اصلی این است که مقداری اسیدیته به همراه تمام طعم‌ های خوب در لایه های میانی دانه قهوه و تمام تلخی را از بین ببرید. به این می گویند استخراج یکنواخت و ایده آل. حال برای رسیدن به این هدف، باید به موارد زیادی دقت کنید.
مانند: هر یک از آن دانه ‌های قهوه تقریبا به یک اندازه باشند، مدت زمان مناسبی ذرات قهوه با آب در تماس باشند، … . یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن توجه کنید، جلوگیری از عدم بروز کانال سازی در قهوه است. چنلینگ زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط ضعیفی در بستر قهوه شما وجود داشته باشد. درواقع آب می تواند به سرعت یا خیلی کُند، از این نقاط عبور کند و باعث شود قهوه استخراج سریع یا بسیار آهسته داشته باشد. که نتیجه هردوی آنها می شود قهوه ای بد مزه و بد طعم.

با فرنچ پرس قهوه درست کن!

۲۶ بازديد
فرنچ پرس
مهمترین نکته در نحوه اندازه گیری دقیق نسبت قهوه به آب، به تجهیزاتی که دارید و میزان دقیقی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. استفاده از یک ترازوی دیجیتالی کوچک، دقیق ترین روش خواهد بود. و اگر می خواهید نسبت ۱:۱۲ توصیه شده توسط Bluebottle Coffee را استفاده کنید، برای هر ۳۰ گرم قهوه به ۳۶۰ گرم آب داغ نیاز خواهید داشت.
اگر استفاده از ترازو برای شما خیلی سخت است، روش دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم. با در نظر گرفتن نسبت آب به قهوه ۱:۱۲ برای استفاده در فرنچ پرس، می توانید به سادگی از یک قاشق اندازه گیری یا یک پیمانه اندازه گیری استفاده کنید. به این صورت که به ازای هر یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده، به ۳/۴ فنجان آب نیاز دارید. هنگامی که این نسبت را کامل کردید، می توانید به سادگی قهوه آسیاب شده را داخل فرنچ پرس ریخته و مستقیما آب را بر روی آنها اضافه کنید.
اگر از دستورالعمل کلی ۱:۱۲ یا ۱:۱۶ پیروی می کنید، فضای زیادی برای بازی و آزمایش برای تغییر این نسبت و شخصی سازی آن خواهید داشت. و اینجاست که می توانید واقعا قهوه دمی خود را تنظیم و شخصی کنید. من طعم قوی‌تری از قهوه فرنچ پرس را ترجیح می‌دهم. بنابراین شخصا به استفاده از نسبت ۱:۱۴ تمایل دارم. اما شاید الان برایتان این سوال ایجاد شود که این نسبت قهوه را رقیق تر میکند؟
درست است اما به دانه‌ های قهوه‌ای که استفاده میکنم نیز بستگی دارد. من زمانی که از قهوه رست تیره تر استفاده میکنم، نسبت آب به قهوه را افزایش می دهم، چیزی نزدیک به ۱:۱۴٫ زیرا دانه ها متخلخل تر هستند و به عصاره گیری عمیق تر و طعم قوی تر و غنی تر کمک می کنند. زیبایی در آزمایش و آزمون و خطا است. و تنظیم شخصی نسبت قهوه به آب، حتی با ایجاد اندکی تغییر، می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر مشخصات طعم قهوه دمی ایجاد کنید.