آرشیو اسفند ماه 1399

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

انواع قهوه اسپرسو

۱۴۹ بازديد

زماني كه براي خريد قهوه يا خوردن اسپرسو به كافي شاپ ها يا قهوه فروشي ها مراجعه مي كنيد، با يك نكته جالب توجه روبه رو مي شويد. وقتي به منو نگاه مي كنيد، قهوه هاي مختلفي را مي بينيد كه نام هاي متفاوتي دارند.

اما اگر درباره نحوه درست كردن آنها، يا رسپي شان از قهوه فروش سوال بپرسيد، متوجه مي شويد كه اكثر آنها از قهوه اسپرسو تشكيل شده اند. و اين همان نكته جالب توجه مي باشد.

اسپرسو قهوه اي بسيار محبوب در سراسر جهان است. اين محبوبيت هم به دليل طعم و عطر شگفت انگيز اسپرسو ست، و هم به اين دليل كه پايه اكثر قهوه ها مي باشد. از قهوه هاي سرد يا همان آيس كافي ها گرفته تا قهوه هاي گرم. براي درست كردن اسپرسو هم نياز به دستگاه اسپرسوساز مي باشد.

هرچند كه برخي از افراد بر اين عقيده هستند كه قهوه ي موكاپات هم اسپرسو است، اما درحقيقت اينطور نمي باشد. و تنها قهوه سازي كه اسپرسو را آماده مي كند، دستگاه اسپرسو ساز است.

پس با خريد اسپرسوساز مي توانيد تمام قهوه هايي كه در منوي كافي شاپ ها است را به راحتي درست كنيد. قهوه هايي مانند:

كافه لاته: قهوه اي است كه از اسپرسو، شير فوم گرفته شده و فوم شير درست مي شود. و تركيب آن هم به اين صورت است كه ۳/۱ فنجان، اسپرسو است و ۳/۲ آن شير فوم گرفته شده.

كاپوچينو: كاپوچينو از نظر تركيبات با قهوه لاته يكي است اما تفاوتي هايي دارند. وقتي به يك فنجان كاپوچينو از كنار آن نگاه مي كنيد، ۳/۱ آن را اسپرسو مي بينيد، ۳/۱ آن را شير فوم گرفته شده و ۳/۱ديگر آن را فوم شير.

آمريكانو: آمريكانو در دسته قهوه هاي سرد يا آيس  كافي ها دسته بندي مي شود. و براي درست كردن آن بايد ۳/۱ اسپرسو را با ۳/۲ يا بيشتر، آب سرد تركيب كرد.

ماكياتو: ماكياتو هم قهوه اي است از تركيب شير و قهوه. اما به جاي اضافه كردن مقدار زيادي از شير، به اضافه كردن ۲ قاشق شير بسنده مي كنند.

source: انواع قهوه اسپرسو

وسايل دستگاه اسپرسو

۱۰۶ بازديد

براي درست كردن يك اسپرسوي خوشمزه در خانه در اولين قدم نياز به خريد اسپرسوساز است. اما تنها با خريد دستگاه اسپرسو ساز نمي توان يك قهوه بي نظير آماده كرد. زيرا براي آماده كردن قهوه اسپرسو به لوازم ديگري هم نياز است. برخي از اين وسايل به همراه دستگاه هستند، اما تعدادي از آنها را بايد جداگانه تهيه كرد.

لولر: لولر ها كه به پام تمپر هم شناخته مي شوند، وسيله اي هستند استوانه اي شكل و آهني. از لولر براي مسطح و يكنواخت كردن پودر قهوه در پرتافيلتر استفاده مي شود. با اين كار تمپينگ قهوه سريع تر و بهتر انجام مي گيرد.

تمپر: تمپر وسيله اي است شبيه به مهر، با اين تفاوت كه سطح آن صاف است يا شيار دار. كاربرد آن هم به اين صورت است كه بعد از استفاده از لولر، تمپر را بر روي پرتافيلتر قرار داده و با ايجاد كمي فشار، پودر قهوه را به قرص قهوه تبديل مي شود.

مت تمپر: مت تمپر يا تمپر مت وسيله اي است از جنس سيليكون كه دركنار اسپرسوساز قرار مي گيرد. از تمپرمت براي جلوگيري از آسيب ديدن پرتافيلتر و تمپر استفاده مي شود. همچنين در زمان تمپ كردن قهوه در هدگروپ نياز به يك جايگاه ثابت و تميز است. زير تمپري وسيله اي است كه بدون آسيب وارد كردن به پرتا فيلتر قهوه را فشرده مي كنند.

ناك باكس: ناك باكس ظرف جمع آوري تفاله قهوه است. همه افرادي كه روزانه قهوه اسپرسو درست مي كنند، با نحوه جمع آوري تفاله قهوه مشكل دارند. به خصوص زماني كه براي جدا كردن قرص قهوه از پرتافيلتر لازم است كه به آن ضربه زده شود.

ناك باكس اين مشكل را حل كرده و به گونه اي طراحي شده است كه به آساني مي توان تفاله قهوه را از پرتافيلتر جدا كرد. همچنين با جمع آوري تفاله هاي قهوه بصورت يكجا، بازيافت آنها را راحت كرده است.

source: وسايل دستگاه اسپرسو

چه كنيم قهوه تلخ نشود

۱۵۱ بازديد

بسياري از افراد بعد از خريد قهوه اسپرسو و نوشيدن آن شكايت مي كنند، كه چرا قهوه آنها تلخي زيادي داشت. يا حتي افرادي كه داراي دستگاه اسپرسوساز هستند و خودشان قهوه آماده مي كنند، از تلخ شدن بيش از حد قهوه شان تعجب مي كنند.

در پاسخ به اين افراد بايد بگوييم كه تلخ شدن قهوه اسپرسو به عوامل متعددي بستگي دارد. كه رعايت نكردن آنها در طعم نهايي قهوه تاثير بسزايي دارد. اين عوامل عبارتند از:

ميزان رست قهوه

همانطور كه مي دانيد دانه هاي قهوه را با درجه هاي متفاوتي برشته مي كنند. طبيعتا هرچقدر ميزان رست دانه هاي قهوه بيشتر باشد، قهوه به سوخته شدن نزديك مي شود. و قهوه كه سوخته شده و از بين رفته باشد، باعث ايجاد تلخي در قهوه مي شود. مانند قهوه هايي كه با درجه دارك رست شده اند.

ميزان آسياب قهوه

قهوه ساز هاي بسيار متنوعي در بازار موجود مي باشد كه هركدام سازوكار مخصوص به خود را دارند. يكي از اين سازوكارها، ميزان آسياب كردن دانه هاي قهوه مي باشد.

براي دستگاه هاي اسپرسوساز بايد دانه هاي قهوه را با درجه ريز آسياب كرد. اما در زمان خريد اسپرسو ساز و پودر قهوه فراموش نكنيد كه خودِ دستگاه هاي اسپرسو ساز به ۳ دسته تقسيم مي شوند.

درنتيجه ميزان آسياب قهوه براي هركدام از اين دسته ها متفاوت مي باشد. فارغ از نوع مدل اسپرسوساز، معمولا درجه آسياب قهوه براي دستگاه هاي اسپرسوساز صنعتي ريزتر از اسپرسوساز هاي خانگي مي باشد.

ميزان تمپينگ قهوه

يكي از ضروري ترين كارهايي كه بايد قبل از قرار دادن پرتافيلتر به هدگروپ اسپرسوساز انجام داد، تمپ كردن قهوه است. فشرده سازي صحيح و اصولي قهوه باعث مي شود آب جوش بصورت يكنواخت بر روي قهوه ها وارد شود.

كثيف بودن دستگاه

بعد از هربار استفاده از اسپرسوساز كمي از پودر قهوه در قسمت هدگروپ دستگاه باقي مي ماند. با تميز نكردن دستگاه اين پودهاي قهوه انباشته شده و در استفاده مكرر بر روي طعم قهوه تاثير مي گذارد.

source: چه كنيم قهوه تلخ نشود