آرشیو دی ماه 1402

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

درجه بندی آسیاب قهوه چگونه است؟

۹ بازديد

آسیاب قهوه
یکی از رایج ترین سوالاتی که مبتدیان برای درست کردن قهوه می پرسند این است. برای استفاده از فلان قهوه ساز باید قهوه با چه درجه ای از آسیاب قهوه ریز کنم؟! پاسخ: شما به یک آسیاب قهوه ای نیاز دارید که برای روش دم آوری قهوه دلخواه شما مناسب باشد. چراکه روش‌های دم‌آوری قهوه سایز آسیاب متفاوتی دارند و بعضی از گرایندرها برای آنها بهتر عمل می‌کنند.

این خیلی راحت است اگر بگوییم: از درجه ۳ برای قهوه اسپرسو، یا از درجه ۲۰ برای فرنچ پرس استفاده کنید. اما این حرف کاملا اشتباه است. بیشتر گرایندرهای قهوه دارای درجه بندی هستند اما تنظیمات درجه آسیا در همه آنها یکسان نیست. برخی مدل ها دارای ۸ درجه هستند و برخی دیگر تا ۳۰ درجه هم امکان خرد کردن را دارند. علاوه بر این درست کردن قهوه به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد.

به طور مثال گاهی می توان از پودر قهوه درشت با میزان آب کمی استفاده کرد، گاهی از پودر قهوه ریز با حجم آب متوسط. بنابراین بهتر است قهوه را با درجه های متفاوتی خرد کنید تا به بهترین نتیجه برسید. مدل های مختلف آسیاب قهوه در سهولت استفاده، بسیار متفاوت هستند. از این لحاظ، آسیاب‌های دستی جمع و جور و قابل حمل هستند و نیازی به برق ندارند. اگر قابل حمل بودن برای شما مهم باشد، این گرایندرها گزینه بسیار خوبی هستند.

با این حال، یک آسیاب قهوه دستی نیاز به تلاش فیزیکی دارد و ممکن است زمان بیشتری برای خرد کردن بطلبند. به ویژه برای قهوه ساز هایی مانند نانو پرسو. استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند. با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند.

استفاده از آسیاب های برقی راحت تر است. شما یک دکمه را فشار می دهید و دستگاه کار را انجام می دهد و سریعتر از مدل های آسیاب قهوه دستی هستند. با این حال، آنها بزرگتر هستند و فضای بیشتری از پیشخوان شما را اشغال می کنند. به علاوه، آنها برای کار کردن به برق نیاز دارند. در مورد میزان صدایی که آسیاب‌ها تولید می کنند، آسیاب‌های برقی با تیغه مسطح موتور های قدرتمندتری دارند، درنتیجه صدای بیشتری تولید می کنند.

اما آسیاب قهوه با تیغه مخروطی با دور کمتری کار میکند و به موتور قدرتمندی نیاز ندارد، پس صدای کمتری نسبت به گرایندر تیغه مسطح دارد. و به طور کلی آسیاب‌های دستی قهوه بسیار کم صداتر از مدل های برقی می باشند. آخرین موردی که باید برایتان اهمیت داشته باشد قیمت دستگاه آسیاب است. آسیاب‌های برقی با تیغه مخروطی معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها هستند و می توانید آنها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. آسیاب‌های برقی با تیغه تخت گرانتر هستند زیرا موتورهای قدرتمندتری دارند.

source: درجه بندی آسیاب قهوه چگونه است؟

بهترین قهوه ساز برای سفر

۹ بازديد

قهوهه ساز مسافرتی
اسپرسوساز های قابل حمل در چندین سال اخیر وارد بازار شدند و اگر شما عاشق اسپرسو و کمپینگ هستید باید از شنیدن این خبر هیجان زده باشید. نانو پرسو و مینی پرسو از جمله این قهوه ساز ها هستند. این محصولات پدیده‌ای شگرف در دنیای قهوه به وجود آوردند که با هزینه ‌ای کمتر از یک قهوه ساز مسافرتی برقی، اسپرسویی با غلظت و کرمای عالی تهیه میکند. علاوه بر این به تنها ابزار اضافه ای که نیاز دارید پودر قهوه یا کپسول قهوه می باشد.

زیرا سایر ابزار به همراه خود قهوه ساز در کیف کوچک و سبک آن قرار دارد. نانو پرسو و مینی پرسو دستگاه هایی هستند که بدون نیاز به باتری یا برق و تنها با کمک پمپ دستی، آب جوش را از قهوه عبور می دهند تا قهوه ای با کرمای عالی درست شود. خوشبختانه در دوره خوبی از زندگی قرار داریم! دوره ای که تکنولوژی هر کاری میکند تا انسان بتواند با ابزاری ساده اما کاربردی از این جهان لذت ببرد و نانو پرسو یکی از آنهاست!

این قهوه ساز یکی از قدیمی ترین روش ها برای درست کردن قهوه در اروپایی است که قهوه ای قوی و غنی تولید میکند. استفاده از موکاپات بسیار راحت است، به طور خلاصه اینگونه است که: آب در محفظه پایینی ریخته می شود، قهوه ریز آسیاب شده در محفظه میانی و در سبد قرار می گیرد. یک مخزن خالی که در اصل مخزن ریزش عصاره قهوه می باشد، بر روی این دو محفظه جای می گیرد.

موکاپات ها بسیار سبک هستند و به راحتی می توان آنها را در کوله جای داد. علاوه بر این به لوازم جانبی ای نیاز ندارد و فقط باید قهوه آسیاب شده و یک فنجان همراه خود داشته باشید. همچنین بیشتر موکاپات ها از آلومینیوم ساخته شده اند بنابراین می توان از آنها بر روی آتش کمپ استفاده کرد. اما فراموش نکنید اگر قهوه کنترل نشود، درنهایت می تواند طعم سوخته یا گچی ایجاد کند. دانستن بهترین روش برای تهیه قهوه هنگام کمپینگ می تواند به معنای تفاوت بین یک روز عالی و یک روز وحشتناک باشد.

یا حداقل این در مورد قهوه خورهایی مثل من صادق است! وقتی در کمپ هستید، دستگاه قهوه ساز مورد علاقه تان یا باریستای همیشگی خود را ندارید تا یک فنجان قهوه عالی برای شما درست کند. فهمیدن اینکه چگونه می‌توان یک قهوه بی ‌نقص را در مناطق دور افتاده درست کرد، چالش‌برانگیز (و گاهی وقت‌گیر) است. با این حال مدل های قهوه ساز مسافرتی زیادی در بازار برای این منظور وجود دارد. من تعداد متنوعی از این دستگاه ها را امتحان کردم با آزمون و خطا متوجه شدم که چطور میتوان قهوه ای عالی در کپ درست کرد.

source: بهترین قهوه ساز برای سفر

قهوه ساز دستی سایفون

۱۲ بازديد
قهوه ساز سایفون
در ابتدا توصیه می کنیم از هر روشی که برای درست کردن قهوه استفاده می کنید کنار دستتان یک ترازوی دیجیتالی هم قرار دهید. قهوه ساز سایفون (یا خلاء) از دو محفظه شیشه ای استوانه یا کروی شکل، تشکیل می شود. یکی از این محفظه ها مخصوص پودر قهوه است و دیگری مخصوص مخزن آب می باشد. اما این دستگاه به یک پایه برای نگهداری این دو خزن (تمام مدل ها این پایه را دارند)، فیلتر پارچه ای و یک منبع حرارت هم نیز، نیاز دارد.
زیرا حتما باید قهوه را وزن کنید و این موضوع برای قهوه‌ساز سایفون هم کاملا صدق میکند. حال طرز استفاده از این قهوه‌ساز پیچیده چگونه است؟ مخزن زیرین را با آب پر کنید، فیلتر قهوه را درون محفظه بالایی قرار دهید و سپس پودر قهوه را بر روی فیلتر بریزید. با نسبت ۱۶:۱ یا ۲۸ گرم قهوه و ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم آب. مخزن بالایی را بر روی مخزن آب قرار دهید و منبع حرارتی را روشن کنید. حرارت مستمر باعث افزایش بخار آب در قسمت پایین و انتقال تدریجی آن به قسمت بالایی می ‌شود. هنگامی که قهوه به محفظه بالایی اضافه شد، لازم است آن را هم بزنید تا قهوه کاملاً ترکیب شود.
در طی این فرآیند، آب با دانه ‌های قهوه ترکیب می شود. حال با کم کردن و یا خاموش کردن منبع حرارتی، عصاره قهوه پس از عبور از فیلتر دوباره به قسمت زیرین بر می‌گردد. و در نهایت پس از گذشت ۳ تا ۵ دقیقه یک قهوه قوی و مناسب خواهید داشت. یکی از مزیت های اصلی این روش این است که آب هرگز به جوش نمی آید، که باعث می شود قهوه برخی از لطیف ترین طعم های خود را از دست بدهد. با سایفون، پس از تنظیم کردن حرارت، دما برای کل چرخه دم کردن ثابت می ماند. این روش غوطه ‌وری کامل و ایده‌آل است. زیرا تفاله ‌های قهوه برای مدت زمان یکسان، با همان مقدار گرما، به طور مداوم در آب غوطه‌ ور هستند.
source: قهوه ساز دستی سایفون