آرشیو اسفند ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

انواع پرتافیلتر

۱۱۳ بازديد

پرتافیلتر
در مقاله قبلی پرتافیلتر و کاربرد آن را به طور کامل بررسی کردیم. در ادامه معرفی پرتافیلتر یا همانطور که گفتیم دسته گروپ می رسیم به انواع این ابزار بسیار مهم. پرتافیلتر وسیله ای است به همراه دستگاه های اسپرسوساز که نقش مهمی در ایجاد کرمای قهوه اسپرسو دارد.

از آنجایی که دستگاه های اسپرسو ساز بسیار متنوعی در بازار وجود دارد، طبیعتا برای همه این قهوه ساز های برقی یک نوع پرتافیلتر طراحی نشده است. بنابراین نمی توان آنها را در یک دسته قرار داد.

مهمترین دسته بندی براساس نوع کاربری و ظاهر دسته گروپ ها انجام می شود. از لحاظ نوع کاربری، دسته گروپ ها به دو دسته تقسیم می شوند. پرتافیلتر صنعتی، پرتافیلتر غیر صنعتی یا خانگی.

دسته گروپ های صنعتی ظاهری بسیار جذاب دارند و برای انواع اسپرسو ساز صنعتی و تعدادی از انواع اسپرسو ساز نیمه صنعتی مناسب هستند. زیرا سایز دهانه این پورتافیلتر ها با سایز هدگروپ این دستگاه ها یکی است، یعنی سایز ۵۸٫

این وسیله وزنی بیشتر از ۴۵۰ گرم دارد و به گونه ای طراح شده است که به راحتی در دست قرار بگیرد. درنتیجه به راحتی می توانید مانند یک حرفه ای قهوه را تمپ یا فشرده کنید. همچنین استحکام و ماندگاری آنها بسیار بالا است. زیرا اغلب از جنس برنجی کروم اندود هستند که باعث می شود در برابر فشار و گرمای شدید کاملا مقاومت داشته باشند.

اما پرتافیلترهای خانگی مناسب اسپرسو ساز های خانگی هستند. و از این جهت که روزانه تعداد شات پایین با این دستگاه ها تهیه می شود، از کیفیت پایین تری در مقایسه با دسته گروپ های صنعتی دارند. حتی در ظاهر.

تفاوت در ظاهر موردی است که بیشتر افراد حتی افرادی که مبتدی هستند هم متوجه آنها می شوند. دسته گروپ ها از لحاظ ظاهر هم به دو گروه تقسیم می شوند. پرتافیلترهای عریان، پرتافیلترهای نازل دار

دسته گروپ های نازل دار رایج ترین پورتافیلترها هستند، هم در اسپرسو ساز خانگی و هم در نوع صنعتی آنها. و به این صورت هستند که عصاره قهوه از ۲ یا ۱ خروجی از زیر دسته گروپ خارج می شود. به این نازل ها، ناودونی هم گفته می شود.

و اما دسته دوم. دسته گروپ عریان یا نیکد بدلیل نداشتن نازل خروجی در کف و دیده شدن سبد فیلتر به این عنوان نامگذاری شده اند. این پورتافیلترها به شما اجازه دیده شدن تمامی روند عصاره گیری قهوه اسپرسو را می دهد و شما می توانید کانالیزه شدن گذر آب از میان قهوه را که در اثر عملیات تمپ و فشرده سازی مشاهده نمایید.

source: انواع پرتافیلتر

کتل قهوه چیست

۱۰۸ بازديد

کتل قهوه
اگر طرفدار قهوه های دمی باشید حتما می دانید که تنها با خرید قهوه ساز های مخصوص این قهوه، نمی توانید قهوه ای خوشمزه درست کنید. و احتمالا به این موضوع زمانی پی برده اید که در خانه با انواع قهوه ساز های دمی، قهوه دم کرده اید اما قهوه شما با قهوه ای که در کافی شاپ ها می نوشید کاملا متفاوت است.

همانطور که می دانید برای آماده کردن انواع قهوه های دمی، نیاز دارید که آب جوش را بر روی پودر قهوه بریزید. وسیله ای که به کمک آن آب را به قهوه ها اضافه می کنند، کتل (kettle) نام دارد. درواقع کتل همان کتری آب معمولی است با این تفاوت که دارای یک دهانه بلند، دراز، باریک و نوک تیز است.

باریستا با استفاده از کتل، در کنار سایر لوازم قهو دمیِ بینظیری آماده میکند. کتل انواع محتلفی دارد اما به صورت کلی به دو دسته کتل برقی و کتل دستی، تقسیم می شود.

میزان آسیاب کردن قهوه بستگی به نوع دستگاه قهوه ساز دارد اما مورد دوم کاملا در اختیار ماست. و نحوه اضافه کردن آب جوش و میزان آن در طعم قهوه بسیار تاثیر گذار می باشد. اینجا است که به کتل نیاز پیدا می کنیم. برای اینکه قهوه ای عالی و دلنشین داشته باشیم، باید آب را به صورت مرحله ای و آرام آرام بر روی قهوه ها بریزیم.

source: کتل قهوه چیست

لیست لوازم بار سرد

۱۱۰ بازديد

ست بار سرد
هر کافی شاپ معمولا دارای دو بخش است. بار گرم با عهده داری باریستا که برای خرید قهوه و نوشیدن آن و انواع نوشیدنی های گرم است. و بار سرد به سرپرستی بارتندر برای درست کردن و سِرو انواع نوشیدنی های سرد.

کثر افراد با باریستا و بار گرم به خوبی آشنا هستند اما با بارتندر و بار سرد نه. به این دلیل که اغلب کافه ها این دو قسمت را یکی کرده و همه را در بار گرم قرار داده و باریستا هم مسئول بار سرد هست. درصورتی کار چندان درستی نیست.

در هر حال چه بارتندر و چه باریستا برای درست کردن همه نوشیدنی های سرد و خنک نیاز به ابزاری دارند که به کیت (سِت) بار سرد شناخته می شود. کیت بار سرد شامل تمام ابزاری است که برای تهیه نوشیدنی های خنک به آنها نیاز است. ابزاری مانند:

شیکر: یکی از مهمترین ابزار کار بارتندری شیکر است. شیکر ظرفی است که همه مواد بر اساس رسپی نوشیدنی در آن ریخته می شود و سپس با ابزار دیگر با هم ترکیب می شوند.

جیگر: اضافه کردن میزان دقیق مواد یکی از مهمترین فاکتورهایی است که بارتندر باید به آن توجه کند. جیگر وسیله ای است خوش دست برای اندازه گیری مایعات که سایزها و اندازه های مختلف دارد.

بار اسپون: یک قاشق بلند با بدنه مارپیچ با انتهای صاف یا چنگال مانند است. از این قاشق برای اعمال گارنیش روی لیوان های سِرو نوشیدنی های خنک استفاده می‌شود.

صافی: صافی ابزاری مخصوصی است که به کمک دو فنر به شیکر وصل و از ورود پالپ به لیوان سرو جلوگیر می‌کند. صافی به شیوه ای خاص طراحی و ساخته شده است که نیازهای بارتندر را به خوبی پاسخ می‌ دهد.

مادلر: مادلر وسیله ای است شبیه به هاونگ که برای پخش کردن عطر و رایحه میوه‌ها و گیاهان در شیکر از آن استفاده می‌شود. در واقع از مادلر برای خُرد و ترکیب کردن مواد با یکدیگر استفاده می شود.

بارتندر باید از رسپی انواع نوشیدنی ‌های سرد اطلاع داشته باشد و آنها را به صورت حرفه ‌ای و تخصصی با یکدیگر ترکیب کرده و یک نوشیدنی با طعم عالی را درست کند. پس برای رسیدن به امر به ابزار بالا نیاز دارد.

دلونگی ۳۵۱ یا نوا ۱۲۸ را بخرم؟

۱۰۶ بازديد

اسپرسو ساز
از زمانی که دستگاه اسپرسو ساز برای اولین بار عرضه شد تا به امروز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. و همچنان خرید دستگاه اسپرسو ساز بعد از خرید قهوه، پرفروش ترین محصول در صنعت قهوه می باشد.

حتی در چند سال اخیر این روند رو به رشد، سرعت بیشتری هم پیدا کرده است. زیرا اسپرسو ساز هایی با قدرت فوق العاده برای مصرف خانگی به بازار عرضه شده اند. دستگاه هایی نه بزرگی اسپرسو ساز های صنعتی اما با عصاره گیری نزدیک به آنها.

مانند اسپرسو ساز دلونگی ۳۵۱ و اسپرسو ساز نوا ۱۲۸٫ این دو دستگاه از قهوه ساز های پرفروش به حساب می آیند، اما یکی قدیمی و دیگری نسبتا جدید است. حال اگر خرید دستگاه اسپرسوساز را داشته باشیم، کدام را باید انتخاب کنید؟

اسپرسو ساز ۱۲۸ از خانواده پرجمعیت برند نوا است که از نظر امکانات و توان موتور یک سروگردن از اسپرسو ساز های خانگی نوا بالاتر بوده، و در دسته اسپرسو ساز های نیمه صنعتی قرار دارد. درست کردن قهوه با اسپرسو ساز نوا ۱۲۸ بسیار راحت است زیرا دارای امکانات زیادی است.

برند دلونگی یکی از معروف ترین نام ها در دنیای قهوه ساز های می باشد که افراد بسیار معروف جهان هم چهره تبلیغاتی این برند هستند. افراد شناخته شده ای مانند برد پیت.

بنابراین طبیعتا برند دلونگی با این همه محبوبیت و فروش بالا، هر ساله دستگاه های جدیدی را برای دوست دارانش عرضه می کند. دلونگی ۳۵۱ از جمله اسپرسوساز های این شرکت است که در مقایسه با دیگر دستگاه های هم رده با خودش جدید می باشد. و امکانات زیر را دارد.

این دو دستگاه تفاوت های بیشتری دارند تا تشابه. ظاهر بسیار متفاوت اولین موردی است که به آن اشاره می کنیم. همچنین اسپرسو ساز دلونگی ۳۵۱ دارای ۳ رنگ متفاوت است درحالی که نوا تنها ۱ رنگ دارد.

مهمترین تفاوت بعدی این است که نوا ۱۲۸ دارای نمایشگر زمان و فشار است اما دلونگی ۳۵۱ فاقد نمایشگر می باشد. همچنین با نوا ۱۲۸ می توان زمان عصاره گیری و آب جوش را تنظیم کرد، اما دلونگی به صورت خودکار این کار را انجام می دهد. 

علاوه بر همه این موارد نوا ۱۲۸ دارای ۲ نازل بخار و آب جوش می باشد اما دکمه اسپرسو تک و دوبل جداگانه ندارد. 

source: دلونگی ۳۵۱ یا نوا ۱۲۸ را بخرم؟

چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟

۱۱۹ بازديد

قهوه ساز مسافرتی
یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد عاشق قهوه دارند تهیه کردن و خرید قهوه است. به خصوص اگر به مکانی سفر کنند که دسترسی به قهوه فروشی ها و خرید قهوه بسیار سخت باشد. مثلا سفر در طبیعت، … . یا افرادی که قهوه ای که در بیرون آماده می شود را دوست ندارند و ترجیح می دهند خودشان با قهوه ساز مسافرتی قهوه ی خود را آماده کنند.

پس این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ یعنی باید همه جا دستگاه های قهوه ساز بزرگ، سنگین و جاگیر را به همراه خودشان ببرند؟ پاسخ خیر است. بلکه با خرید قهوه ساز هایی که مناسب برای این گونه سفرها هستند، می توان به راحتی این مشکل را از بین برد.

شرکت های زیادی اقدام به تولید قهوه سازی مسافرتی کرده اند که قابل حمل بوده و می توان آنها را به سفر یا حتی محل کار هم برد. اما همه آنها کیفیت و کارایی لازم را ندارند.

 

بهترین قهوه ساز هایی که می توانند در سفر کارایی بسیار زیادی داشته باشند، بدون کمترین زحمتی عبارتند از: مینی پرسو (یا اسپرسو ساز همراه)، نانو پرسو، ایروپرس، موکاپات، جزوه، فرنچ پرس، … .

همانطور که گفتیم برای داشتن قهوه در سفر به قهوه ساز، پودر قهوه و آب جوش نیاز دارد. در بالا انواع قهوه ساز ها را معرفی کردیم. اما حالا دو مورد دیگر.

برای هر دستگاه قهوه سازی، باید قهوه را مناسب با آن دستگاه آسیاب کرد. اما قهوه چه درشت آسیاب شود و چه ریز، کمترین وزن را خواهد داشت و به راحتی در ظرف و کیفی قرار می گیرد. اما آب جوش.

source: چگونه در سفر قهوه درست کنیم؟