آرشیو بهمن ماه 1402

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

خرید ترازوی باریستا

۴ بازديد

ترازوی دیجیتالی
ترازو باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی مورد استفاده، به کار می ‌رود. ترازوها معمولا دقیق هستند و به باریستاها کمک می کنند تا به تناسب دقیقی از قهوه ریز شده با آسیاب قهوه، آب و دیگر مواد برای تهیه‌ی نوشیدنی‌ های قهوه‌ بپردازند. ترازوهای باریستا برای اندازه‌گیری دقیق وزن قهوه‌ی سرد و گرم، فنجان و دستگاه ‌های قهوه ‌ساز استفاده می ‌شوند. بنابراین برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید، به موارد زیر دقت کنید!

دقت: دقت در اندازه‌گیری‌ها از جزئیات بسیار مهم هر ترازو می باشد. پس به دنبال اِسکیل هایی با دقت بسیار بالا در اندازه‌گیری‌ های گرم به گرم باشید. ظرفیت: حجمی را که معمولا با آن کار می کنید در نظر بگیرید. اسکیلی را انتخاب کنید که هم دوزهای کوچک را برای فنجان های تکی و هم دوزهای بزرگتر را برای چندین شات اسپرسو یا قهوه های دمی بتوان با آن اندازه گیری کرد.

مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی: اطراف قهوه ساز ها و اسپرسو ساز ها مستعد ریزش آب جوش و عصاره قهوه است. ترازو ضد آب و بادوام، طول عمر و تمیز کردن بدون دردسر را تضمین میکند. زمان پاسخگویی: زمان پاسخگویی سریع به کارایی در ساعات شلوغ کمک میکند. بنابراین به دنبال اسکیل دیجیتالی با خوانش سریع برای کافه خود باشید. قابلیت خاموش شدن خودکار: برای حفظ عمر باتری، بهتر است از ترازوهایی با ویژگی خاموش شدن خودکار استفاده کنید.

دارا بودن تایمر: ترازوهای باریستا با ویژگی تایمر داخلی می‌توانند به باریستاها کمک کنند تا زمان و وزن مواد را همزمان کنترل کنند. به طور مثال زمانی که قهوه را در دستگاه قهوه‌ ساز هایی مانند کمکس می ‌ریزید، می‌ توانید تایمر را بزنید و همزمان با کنترل وزن قهوه، به دقت زمان را نیز مدیریت کنید. این ویژگی به تهیه‌ی نوشیدنی‌هایی با طعم دقیق‌تر و بهتر کمک میکند.

واحدهای اندازه گیر متعدد: ترازوهایی که اندازه‌گیری در واحدهای مختلف (گرم، اونس و …) را پشتیبانی می‌کنند، برای آشنایی با دستورالعمل‌ها و ترجیحات مختلف، بسیار مفید هستند. قابلیت صفر کردن: ویژگی صفر کردن اسکیل به باریستاها این امکان را می ‌دهد تا قبل از اندازه ‌گیری مواد جدید، وزن فعلی را به عنوان مقدار صفر تنظیم کنند.

source: خرید ترازوی باریستا

خرید موکاپات و مشکلات آن

۵ بازديد
موکاپات
تطبیق پذیری موکاپات به کاربران اجازه می دهد تا درجه آسیاب قهوه، نسبت قهوه به آب، و زمان دم کردن را برای شخصی کردن قهوه خود آزمایش کنند. اندازه جمع و جور و طراحی ساده آن، آن را برای مصارف خانگی، کمپینگ یا مسافرت ایده آل کرده است. این قهوه ساز دستی نمادی ماندگار از فرهنگ سنتی قهوه ایتالیایی است. و راهی مقرون به صرفه و در دسترس را برای دوستداران قهوه فراهم میکند. شکل متمایز و کاربری راحت آن، این دستگاه را به وسیله ای دوست داشتنی و جاودانه در صنعت قهوه تبدیل کرده است.
اما گاهی اوقات کاربران بعد از استفاده های مکرر با این قهوه ساز دچار مشکلاتی می شوند. ما در این مقاله به بررسی این مشکلات و راه حل های آنها می پردازیم تا کارایی این قهوه ساز بیش از پیش شود. مشکل نشتی یا جهش به این صورت که آب از طرفین یا فواره به بیرون نشت میکند. راه حل: واشر لاستیکی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است. اجزای موکاپات را به درستی در جای خود قرار دهید و آنها را سفت کنید، اما نه خیلی. سفت شدن بیش از حد می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
صداهای غرغر: در حین درست کردن قهوه صداهای شبیه به غرغر یاد می شود. مشکل از چیست؟ راه حل: این می تواند نشان دهنده این باشد که آب خیلی سریع در حال جوشیدن است. برای کنترل فرآیند دم کردن، حرارت را کمی کاهش دهید. گاهی اوقات ممکن است تفاله های قهوه به قسمت بالایی یعنی خروجی عصاره قهوه موکاپات بچسبد و تمیز کردن آن را دشوار کند. چطور آن را از بین ببرم؟
راه حل: قهوه ساز تان را بعد از هر بار استفاده کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ تفاله ای در آن گیر نکرده است. برای این کار می توانید از یک برس نرم یا خلال دندان برای از بین بردن هر گونه تفاله باقی مانده استفاده کنید. چرا تفاله قهوه در عصاره قهوه نهایی وجود دارد؟ راه حل: مطمئن شوید که از اندازه آسیاب مناسب استفاده می کنید. اگر اندازه آسیاب مناسب نباشد، ممکن است از فیلتر عبور کند.
source: خرید موکاپات و مشکلات آن

نحوه خرید قهوه ساز کمکس

۶ بازديد
کمکس
برای علاقه مندان به قهوه که به دنبال کسب تجربه دم آوری قهوه بصورت دستی هستند، قهوه ساز کمکس به عنوان نمادی از ظرافت و کیفیت در عصاره گیری می باشد. اگر در زمان خرید این قهوه ساز دستی به مواردی مهم توجه کنید قطعا از یک تجربه شگفت انگیز دم ‌آوری قهوه متناسب با ترجیحات شخصی تان لذت خواهید برد. این موارد کلیدی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: ظرفیت: قهوه ساز Chemex در اندازه های مختلف از مدل های ۳ تا ۱۰ فنجان تولید و به بازار می شود.
در انتخاب قهوه‌ ساز کمکس، معمولا مشخص است که هر مدل چه تعداد فنجان قهوه را می‌ تواند آماده کند. به همین دلیل، موقع خرید باید به این مورد توجه کرد و بر اساس نیاز خود و تعداد فنجان قهوه ای که آماده می کنید، سایز مناسب را خریداری کنید. سبک و طراحی: طراحی قهوه ‌ساز کمکس از نظر سادگی و کاربردی بودن، بسیاری از کاربران را جذب خود کرده است. این دستگاه به دلیل طراحی خاص، به راحتی در دکوراسیون هر آشپزخانه ‌ای جای می‌گیرد.
در کل، طراحی کمکس از دیدگاه سادگی، زیبایی و کیفیت ساخت به عنوان یک ابزار برجسته برای تهیه قهوه شناخته می ‌شود. فیلتر قهوه‌ساز Chemex باید برخی ویژگی‌های خاص را داشته باشد تا به بهترین نحو ممکن قهوه را استخراج کند. ویژگی هایی مانند: معمولا فیلتر قهوه این قهوه ساز ضخیم هستند تا اجازه ورود روغن‌های دانه قهوه را به عصاره قهوه ندهد. این امر منجر به تهیه قهوه‌ای با طعمی قوی و بدون تلخی می ‌شود. این فیلترها با کاغذهای متفاوتی تولید می شوند.
بنابراین فیلتر قهوه ای را خریداری کنید که بر روی طعم قهوه تاثیر نگذارند. همچنین فیلتر باید با اندازه دقیق Chemex شما همخوانی داشته باشد تا از نشت آب جلوگیری کرده و یک فیت محکم و صحیح ایجاد کند. قیمت قهوه‌ ساز کمکس معمولا متغیر است و به عواملی مانند اندازه، جنس، و منطقه جغرافیایی که در آن خریداری می‌شود بستگی دارد همچنین بسته به متعلقات آن مانند فیلترها و لوازم جانبی دیگر، قیمت ممکن است متغیر باشد.
کمربند دستگاه: کمربند در قهوه‌ ساز کمکس اغلب از چوب طبیعی مرغوب تولید می ‌شود که از گرما و بخار آب در حین عصاره گیری محافظت میکند، و کاهش دمای آب را به حداقل می رساند. همچنین این کمربند بیشتر برای جلوگیری از گرم شدن دست‌ها در زمان کار با آن استفاده می‌ شود. اما علاوه بر چوب از مواد پلاستیکی محکم و پایدار که در برابر گرما و رطوبت مقاوم هستند، برای تولید این آن استفاده می ‌شود. تا دوام و کارایی آنها تا حد امکان بهتر باشد. علاوه بر این در نظر داشته باشید مدل های چوبی زیباتر و قیمت بیشتری نیز دارند.

معرفی انواع پرتافیلتر خامه گیر

۷ بازديد

پرتافیلتر
بر خلاف مدل نیکد، پرتافیلتر تجاری دارای طراحی سنتی است که دارای دهانه ها و یک پایه بسته است. این پرتافیلترها به طور گسترده با انواع مختلف دستگاه های اسپرسو ساز به ویژه مدل های صنعتی و اسپرسو ساز نیمه صنعتی سازگار هستند. و از آنجایی که پیشگامان در صنعت قهوه اسپرسو و اسپرسو ساز ها هستند قابلیت اطمینان و ثبات در طعم را ارائه می دهند. ۱- دوام و پایداری: پورتافیلترهای تجاری که برای استفاده در حجم بالا ساخته شده اند دارای دوام و طول عمر بالایی هستند.

آنها از مواد مستحکمی مانند فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. درنتیجه بدون افت کیفیت قهوه اسپرسو برای استفاده مداوم و سخت (سایش و ضربه‌های مکرر) در کافی ‌شاپ‌ های شلوغ ایده آل هستند. استخراجی ثابت و یکنواخت: نوع طراحی این پرتافیلترها که توسط خروجی ‌ها و پایه‌ بسته است، به‌صورت یکنواخت و متناسب، قهوه اسپرسو را داخل فنجان می ‌ریزند. این ویژگی باعث می ‌شود تا هر شات اسپرسوی تهیه ‌شده از هر پرتافیلتر، با کیفیت و طعم یکسانی داشته باشد.

راحتی استفاده و کارایی: برای محیط ‌های پرکاربرد یا کافی ‌شاپ ‌های پرتردد، پرتافیلتر های تجاری به دلیل سادگی در استفاده و قابلیت کارکردی بالا مورد توجه قرار می‌ گیرند. طراحی ساده‌ شان به باریستاها اجازه می ‌دهد تا به‌ راحتی تعداد زیادی از سفارشات را به‌ صورت یکنواخت و با کیفیت برتر آماده کنند. پرتافیلتر نیکد یا عریان، بدونه ته، Bottomless Portafilter یک مدل ویژه از پرتافیلترها می باشد که کاربرد آن برای انواع دستگاه های اسپرسو ساز می باشد. این نوع از دسته گروپ، به‌ عنوان یک نسخه مخصوص و متفاوت از پرتافیلتر های معمولی شناخته می ‌شود.

زیرا در طراحی و ساخت آن، دو قسمت اساسی یعنی دهانه ها و صفحه پایین پرتافیلتر محروم است. این نوع از طراحی، قسمت پایین سبد فیلتر را آشکار میکند و امکان مشاهده بدون مانع، از فرآیند استخراج اسپرسو را در حین خروج از دستگاه به داخل فنجان فراهم میکند. قابلیت مشاهده استخراج: جذابیت اصلی این پورتافیلتر در آشکار سازی آن نهفته است. بدون اینکه فضای بسته انتهای دسته گروپ و خروجی های عصاره قهوه اسپرسو مانع دید شود، باریستاها دید بی نظیری را در فرآیند استخراج به دست می آورند.

این بازخورد بصری به تشخیص مشکلات بالقوه استخراج، مانند ضربه زدن یا کانال‌گذاری (چنلینگ) ناهموار، …کمک میکند و باعث تسلط و کنترل بیشتر باریستاها می شود. افزایش غلطت کرما: فقدان دهانه باعث تشکیل یک لایه قوی و خامه ای کرما در بالای اسپرسو می شود. این کرما تقویت شده طعم قهوه اسپرسو را به خوبی به نمایش می گذارد و به تجربه حسی بهتر می افزاید. حفظ کیفیت قهوه: استفاده از پرتافیلترهای نیکد می‌تواند به حفظ کیفیت قهوه کمک کند. با استفاده از فشار و زمان مناسب، می‌توانید از قهوه‌ی خود حداکثر استفاده را ببرید و از از دست رفتن طعمه‌های مهم جلوگیری کنید.

source: معرفی انواع پرتافیلتر خامه گیر