آرشیو آبان ماه 1402

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قیمت قهوه ساز خانگی

۱۶ بازديد
قهوه ساز خانگی
آلن آدلر در سال ۲۰۰۵ روش نسبتا جدید ایروپرس (AeroPress) را ایجاد و راه اندازی کرد. قهوه سازی از جنس پلاسیتک مقاوم که دارای ۳ بخش می باشد. مخزن مخصوص پودر قهوه ایروپرس، فیلتر قهوه که در یک سبد قهوه در مرکز قهوه ساز قرار دارد و محفظه دم‌آوری و استخارج عصاره قهوه. بعد از گذشتن چند دقیقع از ریختن آب داغ بر روی ذرات قهوه، برای استخراج عصاره قهوه، یک پیستون به سمت پایین فشار داده می شود و فشار هوا ایجاد می کند تا قهوه دم شده را از فیلتر عبور داده و به فنجان وارد کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود. سپس با افزایش دما و فشار بخار آب داغ، آب جوش وارد مخزن پودر قهوه می شود تا قهوه را غوطه ور کند. هنگامی که حرارت از بین می رود، نیروی جاذبه عصاره قهوه را از طریق یک فیلتر به داخل ظرف پایینی فشار می دهد. و به این صورت قهوه آماده می شود.
یکی از قدیمی‌ترین، ساده‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ ترین روش ‌های دم کردن قهوه، روش قطره‌ای با استفاده از قهوه ساز های تقریبا مخروطی شکل و فیلتر قهوه است. قهوه ساز های معروف روش چکه ای عبارتند از: Melitta، Kalita Wave و Bee House، قهوه ساز V60. به این صورت که آب داغ به طور یکنواخت روی تفاله قهوه در یک فیلتر کاغذی ریخته می شود. سپس با نیروی جاذبه، قهوه دم آوری شده و به آرامی در ظرف مخصوص می ریزد.
روش فرنچ پرس، که در سال ۱۹۲۹ ابداع شد، به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساده ترین و سازگارترین روش برای دم کردن قهوه در نظر گرفته می شود. برخی از افراد معتقدند که قهوه ساز فرنچ پرس طعم های برتر را نسبت روش های دیگر استخراج می کند. به این صورت که در یک طرف استوانه ای شکل، قهوه آسیاب شده را می ریزیم. بعد از غوطه وری ذرات قهوه در آب داغ به مدت چند دقیقه، تفاله های قهوه پرس شده و عصاره قهوه صاف می شود.
بنابراین نت های متفاوت قهوه، کافئین و آنتی‌اکسیدان ‌ها بهتر استخراج و حفظ می ‌شوند. کمکس یک قهوه ساز شیشه ای با طراحی زیبا و شیک است که در سال ۱۹۴۱ توسط پیتر شلمبوم اختراع شد. در این روش از یک فیلتر کاغذی مخصوص کمکس استفاده می شود که ۲۰-۳۰٪ سنگین تر از سایر فیلترهای قهوه می باشد. روش پوراور هم مانند چکه ای می باشد؛ با این تفاوت که ضخامت بیشتر و نوع بافت فیلتر قهوه کمکس، طعم متفاوت تری از قهوه را ایجاد می کند.
سایفون یک قهوه ساز فانتزی و پر زرق و برق است با روشی بسیار شگفت انگیز و خاص برای درست کردن قهوه. این قهوه ساز در دهه ۱۸۴۰ در آلمان اختراع شد. روش کار با قهوه ساز سایفون اینگونه است که پودر قهوه در ظرف بالایی ریخته می شود.
source: قیمت قهوه ساز خانگی

قیمت ایروپرس برای مسابقات

۱۶ بازديد
ایروپرس
الینا یکی از شرکت کنندگان مسابقات قهوه ساز دستی ایروپرس میگوید “امروزه ما خیلی بهتر از ۱۵ سال پیش قهوه را میفهمیم. ما ابزارهای بهتری داریم، به درک بیشتری از آب رسیده ایم و کتاب های بسیاری وجود دارند که ما را کمک می نمایند”. جف میگوید “در سال های اول، رقبای جدی تر سعی میکردند با همان نسبت ۱:۱۶ و دمای آب ۹۰ درجه سانتیگراد و زمان دو دقیقه کار خود را پیش ببرند. نتیجه ی آن هم فنجان خوبی از قهوه بود. اما قهوه ی حاصل کمی تلخ و خشک بود.
من به این نکته پی بردم که طعم تلخ آن ناشی از دمای بالای آن است و در دستورالعمل خود دمای آب را پایین آوردم و به ۸۶ درجه سانتیگراد رساندم”. و امروزه شرکت کنندگانی وجود دارند که با آبی با دمای ۷۵ تا ۷۹ درجه سانتیگراد به دم آوری قهوه می پردازند. جالب اینجاست که مارتین زمانی که در رقابت های سال ۲۰۱۴ در مقام دوم ایستاد، از ۸۰ گرم آب با دمای ۳۵ درجه و ۱۳۵ گرم آب در دمای ۹۲ درجه استفاده کرده بود.
علاوه بر این مارتین میگوید که امروز فیلتراسیون آب برای قهوه ساز ایروپرس بیشتر مورد بحث قرار میگیرد و سطحی کاملا متفاوت دارد. باریستاها میتوانند ترکیب آن را نیز دستخوش تغییرات قرار دهند که اتفاقی خوشایند محسوب میشود. پالینا از یک رفرکتومتر برای اندازه گیری سطح عصاره گیری خود استفاده کرد. اما عصاره گیری چیست؟ عصاره گیری فرآیندی است که از طریق آن عطر و طعم قهوه برجسته می شود.
source: قیمت ایروپرس برای مسابقات

طرز صحیح استفاده از پیچر

۲۳ بازديد
پیچر
دمای شیر شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان پایدار بودن فوم و کف شیر در پیچر و فنجان نهایی قهوه را داشته باشد. ممکن است استفاده از شیر بسیار سرد وسوسه انگیز باشد، اما فوم دار کردن شیر سرد بیشتر طول می کشد و ممکن است به قوام دلخواه نرسد، برعکس این قضیه هم صدق می کند. شیر با دمای بالا هم خیلی زود غلظت شیر را افزایش می دهد که منجر به سوختن شیر می شود. 
بهترین دما برای شیر در حدود ۴۰ تا ۴۵ درجه فارنهایت (۴ تا ۷ درجه سانتیگراد) می باشد که دقیقا زیر دمای اتاق است. این کار به ایجاد فوم ابریشمی و ایده آل بدون سوختن بیش از حد شیر کمک می کند. اگر رسیدن به دمای ایده آل برایتان مشکل است از پیچر های ترمودار استفاده کنید. وقتی نوبت به کف کردن شیر می رسد. پر کردن بیش از حد پیچر، کنترل فرآیند فوم دار کردن شیر را دشوار می کند و می تواند منجر به ایجاد فوم ناهموار شود. 
برای بهترین نتیجه، پیچر خود را بیش از نصف پر نکنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام کف کردن شیر، فضای کافی برای انبساط شیر وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، در صورت نیاز، همیشه می توانید شیر بیشتری بریزید، اما نمی توانید پیچر بیش از حد پر شده را خالی کنید! تسلط بر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز برای دستیابی به فوم کامل بسیار مهم است. نازل را درست در زیر سطح شیر با زاویه کمی فرو کنید تا حالتی گرداب طور ایجاد کنید. 
از فرو رفتن بیش از حد نازل در عمق شیر یا قرار دادن در بالای سطح شیر خودداری کنید. زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد حباب های بزرگ یا پاشیده شدن آن شود. اگر صدای خش خش محکم، تف کردن، مانند ایجاد صدای “تس” با زبان و دندان خود را می شنوید، این نقطه درست است. پس نازل را ثابت نگه دارید تا حجم شیر شما دو برابر شود و به دمای مطلوب برسد (حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت یا ۶۵ درجه سانتیگراد). 
در این زمینه حتما ویدیو های قرار دادن پیچر در زیر نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز را مشاهده کنید، به بهتر شدن شما خیلی کمک می کند. اجازه ندهید بقایای لاته قبلی، شیر فوم دار ایده آل امروز را خراب کند! یک نازل بخار کثیف نه تنها می تواند بر طعم شیر شما تاثیر منفی بگذارد، بلکه مانع از فرآیند کف کردن اصولی شیر نیز می شود. بنابراین بلافاصله بعد از هر بار استفاده، نازل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا بقایای شیر از بین برود، و نازل بخار تمیز شود. با تمیز کردن منظم می توانید اطمینان حاصل کنید که نازل بخار شما همیشه آماده ایجاد فوم مخملی و کامل است.
source: طرز صحیح استفاده از پیچر