آرشیو بهمن ماه 1401

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

لوازم باریستا چیست

۵۶ بازديد

باریستا
باریستا فردی است که به صورت کاملا حرفه‌ای به تهیه کردن قهوه‌ ها (مخصوصا انواع قهوه اسپرسو) و نوشیدنی های گرم مختلف مشغول می باشد. باریستا برای اینکه بتوانند قهوه ی بسیار خوش طعمی را آماده کند، نیاز به تجهیزات و لوازمی دارد که به این تجهیزات، لوازم جانبی قهوه ساز ها و یا لوازم مورد نیاز باریستا می گویند.

پرتافیلتر که به نام های دسته گروپ و پرتافیلترصنعتی هم شناخته می شود، وسیله ای بسیار ضروری برای تهیه اسپرسو می باشد. دسته گروپ یا پرتافیلتر بخش و قطعه ای از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل می شود.

تمپر یا تامپر، ابزاری بسیار ساده است و ظاهری شبیه به مهر دارد. از تمپر برای تمپ کردن قهوه ی آسیاب شده در درون پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود. میزان تمپ کردن قهوه در طعم نهایی اسپرسو تاثیر به سزایی دارد.

تمپر که برای تمپ کردن قهوه استفاد می شود باید بدون خراش، خط و هرگونه آسیبی باشد. مت تمپر ابزاری است از جنس سیلیکون و یا چوب که برای قرار دادن تمپر بر روی آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل های بسیار متنوعی دارند. به طور مثال در بعضی از تمپر مت ها قسمتی برای قرار دادن پرتافیلتر و لولر هم تعیبه شده است که کار باریستا را در زمان تمپ کردن بسیار راحت می کند.

پیچر شیر که به آن پارچ شیر هم گفته می شود، وسیله ای است معمولا مدرج که در زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می گیرد. باریستا برای گرم کردن شیر، ایجاد فوم شیر و تهیه ی قهوه های لاته، کاپوچینو، … از پیچر استفاده می کند. پیچرها علاوه مدل های گوناگونی که دارند، دارای حجم های متفاوتی نیز می باشند.

source: لوازم باریستا چیست

قهوه اسپرسو کامرشیال چیست

۵۸ بازديد

قهوه اسپرسو
کامرشیال کافی، یک نوشیدنی قهوه مثل قهوه اسپرسو نیست بلکه دانه قهوه است. قهوه ای است که تمام افرادی که کافی می نوشند، بدون اینکه بدانند، آن را حداقل یکبار امتحان کردند. ممکن است الان بیشتر هم متحیر شده باشید که چطور کامرشیال قهوه را، بدون اینکه متوجه شوید، نوشیدید؟ 

در حقیقت کامرشیال، دانه قهوه ای است که اکثر کافی‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده می‌کنند. همینطور دانه ای است که برای درست کردن این نوشیدنی گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اکثر قهوه ساز های برقی استفاده می شود. معادل فارسی قهوه کامرشیال، قهوه تجاری است و این یعنی دان قهوه ای که بیشتر به جنبه فروش آن توجه می شود تا کیفیت آن.

انجمن تخصصی قهوه آمریکا با نام اختصار (SCA)، استانداردی را مشخص کرد که از طریق آن بتوان با نمره دادن به قهوه های مختلف کیفیت آنها را مورد سنجش قرار داد. و در این آزمایش قهوه هایی که از ۱۰۰ امتیاز، نمره ۸۰-۷۰ را دریافت کنند، جز گروه کامرشیال ها قرار می گیرند.

جالب است بدانید اکثر قهوه های تجاری در مقیاس زیر ۷۵ قرار می گیرند و تعداد کمی از آنها بین ۷۵ تا ۸۰ هستند. علاوه براین، برخلاف اسپشیال کافی که فقط از نوع دانه قهوه عربیکا است، کامرشیال در ترکیب دان قهوه روبوستا و عربیکا می باشد.

source: قهوه اسپرسو کامرشیال چیست

خرید مینی پرسو ارزان

۵۷ بازديد
مینی پرسو
یک دستگاه اسپرسو ساز کوچک و جمع و جوری است بنام مینی پرسو که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند به همراه کرما یا خامه است. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد.
این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد. همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد.آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
قهوه ی آسیاب شده ای که استفاده می کنید باید مانند دستگاه اسپرسوساز، نرم باشد. همینطور زمانی که پودر قهوه را داخل بسکت (سبد) می ریزید، آن را خیلی فشرده نکنید. بهتر است لبه های آن را از پودر قهوه پاک کنید، سطح پودر قهوه را با دست صاف کنید و اگر لازم بود کمی تمپ کنید.

خرید پرتافیلتر خامه گیر

۶۵ بازديد
پرتافیلتر
با دیدن دسته گروپ شاید فکر کنید که این وسیله در عصاره گیری از قهوه با دستگاه اسپرسو ساز تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. یک قطعه در این وسیله تعبیه شده که بر روی عصاره گیری و حتی کیفیت کرمای قهوه اسپرسو تاثیر گذار می باشد. این قطعه سبد یا بسکت پرتافیلتر است.
در انتهای پورتافیلتر صفحه‌ای مشبک وجود دارد که دارای روزنه‌هایی است شبیه به سبد های معمولی و به قطری که آب به بتواند از آنها عبور کند. بسکت ها دو نوع هستند. اما یک مدل از پورتافیلتر هم وجود دارد که اصلا بسکت ندارند و به پرتافیلتر عریان یا نیکد شناخته می شوند. عصاره گیری از قهوه با این دسته گروپ ها، به دلیل نبود سبد، سخت تر است و نیاز به مهارت دارد. از این مدل بیشتر توسط باریستاهای حرفه ای استفاده می‌شود.
source: خرید پرتافیلتر خامه گیر

بهترین قهوه برای صبحانه

۶۶ بازديد

قهوه صبحانه
قهوه به بالا ماندن سطح انرژی در طول روز نیز کمک میکند تا سرحال و هوشیارتر بمانید. علاوه بر این موارد، قهوه اسپرسو شادی بخش هم می باشد؛ زیرا کافئین باعث آزاد شدن هورمون دوپامین در بدن می شود. هورمونی که به ایجاد احساسات مثبت در بدن مرتبط است. در ادامه ۵ نوع قهوه عالی برای شروع روز را به شما معرفی می کنیم تا هم از طعمش لذتش ببرید و هم از انرژی ای که به شما می دهد. حتی اگر طعم تلخ قهوه را هم دوست نداشته باشید، طعم آن برایتان بسیار خوشایند می باشد.

اسپرسو کافی شکل غلیظی از قهوه است که به صورت شات (۲-۱) سرو می شود. اسپرسو اغلب پایه قهوه بسیاری از انواع دیگر نوشیدنی های قهوه مانند کاپوچینو، لاته، آمریکانو، ماکیاتو، … می باشد. قهوه اسپرسو قوی و پررنگ است و بر روی آن یک لایه قهوه ای رنگ به نام کرما ایجاد می شود. قهوه کاپوچینو: قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر.

نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند. لاته نماد نوشیدنی‌ ای است که در تمام کافی‌شاپ ‌های سرتاسر جهان، مورد علاقه اکثر افراد می باشد. طعم لطیف و خامه ‌ای آن، کافه لاته را تبدیل به قهوه ‌ای کرده است که حتی معمولی ‌ترین قهوه ‌خورها هم به آن جذب می شوند.

لته یا کافه لاته یک ترکیب قهوه اسپرسو و شیر است که لایه ای ابریشمی از شیر فوم دار، ویژگی برجسته این نوشیدنی به حساب می آید. قهوه ترک قدیمی ترین روش درست کردن قهوه است و تنها قهوه ای می باشد که به هنگام سرو دارای تفاله است. که این مورد هم به نحوه درست کردن آن مربوط می شود.

source: بهترین قهوه برای صبحانه