آرشیو دی ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

بهترین اسپرسو ساز خانگی

۱۲۹ بازديد

بهترین اسپرسوساز
یکی از بهترین راه ها برای داشتن قهوه خوشمزه در خانه، خرید دستگاه اسپرسو ساز است. اسپرسو ساز، قهوه ساز برقی ای است که به راحتی و در مدت زمان کمتر از نیم دقیقه، قهوه اسپرسو برای شما آماده میکند. و این زمان کوتاه درست شدن قهوه به دلیل نحوه عملکرد دستگاه می باشد.

سازندگان این دستگاه ها، اسپرسوساز های مختلفی را ساخته اند که هر کدام برای نوع خاصی کاربرد دارند. به طور مثال اسپرسو ساز های صنعتی با داشتن ۷-۲ هد گروپ، دستگاه هایی هستند مناسب برای استفاده در کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، … .

درمقابل اسپرسو ساز هایی هم هستند که با داشتن ۱ هدگروپ و توان موتور کمتر از نوع صنعتی و نیمه صنعتی آن، مناسب برای مصارف خانگی هستند. تنوع اسپرسو ساز ها در این دسته بسیار زیاد هستند، اما اینکه کدام برای بهتر هستند، نیاز به بررسی های زیاد است. پس با ما باشید که در ادامه لیستی از بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی را معرفی می کنیم.

دستگاه اسپرسو نوا ۱۲۸ یک اسپرسوساز نیمه صنعتی است با توان ۱۴۵۰ وات و نازل بخار ۱۵ بار. جنس بدنه آن استیل بوده و پرتافیلتر آن صنعتی است. این قهوه ساز هم در دسته اسپرسو ساز های نیمه صنعتی قرار دارد و هم خانگی. و برای درست کردن قهوه با آن نیاز به کمی مهارت می باشد. سایر ویژگی های نوا ۱۲۸:

  • ابعاد: ۳۵۰*۳۰۰*۲۰۰ میلی‌متر
  • حجم مخزن آب: ۷/۱ لیتر
  • وزن: ۶ کیلوگرم
  • قابلیت تنظیم میزان بخار دستی
  • سیستم خاموشی خودکار دارد
  • سیستم گرم کردن فنجان دارد
  • قابلیت تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های بر پایه‌ی قهوه مانند کاپوچینو و لاته، موکا و…
  • لوازم جانبی همراه: پمانه قهوه، تمپر فلزی سایز ۵۸، بسکت سینگل، بسکت دبل

اسپرسوساز برند دلونگی مدل EC 685R نوع دیگری از پرفرو‌ش‌ترین و حرفه ای‌ترین دستگاه های ساخت اسپرسو است که دارای امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفتی ‌ای می باشد.

اسپرسو ساز دلونگی ۶۸۵ قطعا با دارا بودن یک موتور برقی ۱۳۰۰ وات و همچنین دارا بودن فشار بخار به اندازه ۱۵ بار می تواند نیاز شما را در کمترین زمان ممکن و فقط در حد ۴۰ ثانیه برآورده کند. دلونگی ۶۸۵ در دسته اسپرسوساز های خانگی قرار دارد و دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • ابعاد: ۳۶۵*۳۸۰*۲۱۰ mm
  • ظرفیت مخزن آب : ۱٫۱ لیتر
  • کلید اسپرسو: تک شات, دبل شات
  • صفحه گرم نگهدارنده فنجان دارد

این سه مدل از پرفروشترین اسپرسو ساز های فروشگاه قهوه دات کام بودند که مشتریان از خریدشون نهایت رضایت را داشتند. قطعا در این لیست دستگاه های دیگری هم قرار دارند که در مقالات بعدی آنها را بررسی می کنیم.

source: بهترین اسپرسو ساز خانگی

دستگاه اسپرسو ساز دستي

۱۱۹ بازديد

زماني كه قصد خريد دستگاه اسپرسو ساز را داريد، شايد عبارت اسپرسو ساز دستي به گوشتان بخورد؛ و تعجب كنيد كه اسپرسو ساز دستي، چه دستگاهي است. همانطور كه ميدانيد قهوه اسپرسو از عبور آب جوش با فشار زياد از بين دانه هاي قهوه كه بسيار ريز آسياب شده اند تهيه مي شود. و براي درست كردن اين قهوه بسيار پرطرفدار بايد دستگاه اسپرسو ساز داشته باشيد.

در حقيقت دستگاه اسپرسو ساز دستي در بازار وجود ندارد و تمام اين دستگاه ها برقي هستند؛ يا به صورت تمام اتوماتيك يا نيمه اتوماتيك. بنابراين نمي توان اسپرسو را به صورت دستي تهيه كرد.

اما قهوه سازي است كه ساز و كاري شبيه به اسپرسو ساز ها دارد با اين تفاوت كه با فشار زياد از بين ذرات قهوه عبور نمي كند. اين قهوه ساز موكاپات يا قهوه جوش روگازي است. با خريد موكاپات به راحتي مي توانيد قهوه اسپرسو آماده كنيد.

وكاپات كه به قهوه جوش روگازي يا اسپرسو ساز روگازي هم شناخته مي شود، قهوه سازي كوچك با طراحي هشت ظلعي است كه مكانيزم ساده اي هم دارد. اين قهوه ساز دستي از سه قسمت تشكيل شده و درست كردن قهوه با آن تماما به صورت دستي انجام مي شود. كافي است آب در مخزن زيرين و سپس پودر قهوه در سبد يا بسكت موكاپات ريخته شود.

پس به جوش آمدن آب، بخار ايجاد مي شود. بخار فشار را در محفظه پاييني افزايش داده و آب با فشار از بين دانه‌هاي قهوه عبور مي‌كند و در محفظه بالايي ريخته مي شود. ولكين فشار بخار آب در موكاپات ۲-۱ بار است اما در دستگاه هاي اسپرسو ساز اين ميزان به بيش از ۸ بار افزايش پيدا مي كند.

source: دستگاه اسپرسو ساز دستي

نانو پرسو چيست

۱۱۹ بازديد

در چند سال اخير يكي از دستگاه هايي كه فروش آن رشد چشم گيري داشته است، خريد نانو پرسو است. اين افزايش فروش به دليل مزايا و ويژگي هايي است كه اين قهوه ساز جذاب دارد. كه قطعا شما هم با مطالعه كردن اين مقاله ترغيب به خريد نانو پرسو مي شويد.

در ابتدا بهتر است با نانو پرسو آشنا شويد كه همين آشنايي پرده از ويژگي هاي اين قهوه ساز برميدارد. نانو پرسو در واقع همان اسپرسو ساز است با ابعاد بسيار كوچكتر و وزن بسيار كمتر. در سال ۲۰۱۴ شركت واكاكو دست به طراحي و ساخت اسپرسو ساز جديد زد به نام ميني پرسو.

بعد از موفقيت چشم گير ميني پرسو ها، شركت واكاكو با تحقيق و بررسي از خريداران خود، توانست مواردي را خريداران با آن مشكل داشتند را پيدا كند. و اينجا بود كه نانو پرسو متولد شد. نانو پرسو درواقع كامل شده، پيشرفته شده و جذاب شده ي ميني پرسو است.

در نگاه اول شايد نتوان تفاوتي را در اسپرسو ساز همراه ميني پرسو و قهوه ساز نانو پرسو پيدا كرد اما تفاوت ها در ساختار آنها هستند. نانو پرسو نسبت به ميني پرسو داراي قدرت بيشتر، ابعاد كوچك تر، وزن كمتر، گنجايش مخزن آب بيشتر، طراحي جديد پورتافيلتر است. همچين رنگها و طرح هاي بسيار متنوع تري هم دارد.

اما شايد بتوان مهمترين ويژگي هر دوي اين قهوه ساز ها اين است كه ميتوان همه جا از آنها استفاده كرد. به طور مثال در چادر هاي مسافرتي، اتومبيل، هواپيما، محل كار، گردش، سفر، مهموني، كمپينگ، … .

source: نانو پرسو چيست

بهترين قهوه ساز خانگي

۱۳۴ بازديد

با افزايش نوشيدن قهوه در بين مردم و درست كردن قهوه در خانه، افراد زيادي به سمت خريد قهوه ساز براي مصارف خانگي خودشان هستند. اما در بين انبوه دستگاه هاي قهوه ساز بسيار متنوعي كه در بازار موجود است، بهترين قهوه ساز خانگي كدام است؟

مهمترين نكته اي كه در زمان خريد قهوه ساز براي استفاده در خانه بايد به آن توجه كنيد، نياز و علاقه تان است. منظور از نياز اين است كه روزانه زياد قهوه مي نوشيد يا ۱-۲ فنجان. و علاقه هم كه از ظاهر دستگاه گرفته تا نوع قهوه.

شايد بتوان گفت اسپرسو مهمترين نوع نوشيدني قهوه است. زيرا در تمام دنيا طرفداران زيادي دارد و از طرف ديگر براي آماده كردن قهوه هاي محبوب ديگر مانند كاپوچينو، موكا، فلت وايت، … بايد حتما از اسپرسو استفاده كرد.

به همين دليل است كه دستگاه هاي اسپرسو ساز متنوع ترين دستگاه ها از نظر ظاهر و زيبايي را به خود اختصاص داده اند. و خوشبختانه شركت هاي بسياري اسپرسو ساز هايي توليد كرده اند كه مناسب براي مصارف خانگي است. كافي است در زمان خريد اسپرسو ساز، به كاربرد خانگي بودن اشاره كنيد، آن موقع است كه بايد بر اساس سليقه تان اسپرسو ساز را انتخاب كنيد.

قهوه ترك يكي از راحت ترين قهوه هايي است كه  مي توان آن را آماده كرد و براي نوشيدن اين قهوه به تنها قهوه سازي كه نياز است، جذوه يا قهوه جوش مي باشد. اگر قصد خريد جزوه يا قهوه جوش داريد به جنس آن توجه كنيد و بهتر است دسته آن محاظ داشته باشد تا اينكه فلزي باشد.

بعد از قهوه اسپرسو، قهوه دمي است كه گوي رقابت را از قهوه هاي ديگر ربوده است. زيرا طعم اين قهوه بسيار قوي بوده و علاوه بر اين، قهوه ساز هاي دمي ظاهري بسيار جذاب و شيك دارند. حتي مي توان از بعضي از آنها، به عنوان لوازم دكوري استفاده كرد. مانند قهوه ساز سايفون و كلد برو.

هرچند كه براي درست كردن قهوه با اين دستگاه ها نياز به فيلتر مخصوص مي باشد، اما اكثرا قابل حمل بوده و مي توان از اين قهوه ساز ها خارج از منزل هم استفاده كرد. مانند كمكس، ايروپرس، V60. فراموش نكنيد به ميزان مخزن اين قهوه ساز ها توجه كنيد. 

در انتها قهوه فرانسه، قهوه اي كه مي توان آن را دسته قهوه هاي دمي هم قرار داد؛ اگر با فرنچ پرس درست شود. اما اگر با فرانسه ساز هاي برقي آمادشود، تماما به آن قهوه فرانسه مي گويند.

source: بهترين قهوه ساز خانگي