آرشیو فروردین ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

تفاوت قهوه دمي و اسپرسو

۱۱۱ بازديد

چه اقدام به خريد قهوه آماده كنيد، چو خودتان بخواهيد آم را آماده كنيد، براي درست كردن قهوه دو روش وجود دارد. كه اين دو روش بيشتر از ساير روش ها مورد استفاده قرار مي گيرند. عبور آب جوش از قهوه آسياب شده يك روش؛ و روش ديگر دم كردن قهوه با آب تقريبا جوش است.

هر دوي اين روش ها قهوه هاي مخصوص به خود را دارند كه به قهوه اسپرسو و قهوه فيلتري شناخته مي شوند. اين قهوه ها طرفداران بسيار زيادي دارند و با اينكه در ظاهر مشابه يكديگر هستند، اما بسيار متفاوت اند.

قهوه اسپرسو رايج ترين و محبوب ترين نوع قهوه در تمام دنياست. زيرا علاوه بر اينكه خودش به تنهايي يك قهوه است، بلكه پايه بسيار ديگري از قهوه ها هم مي باشد. قهوه هايي مانند: قهوه لاته، كاپوچينو، آمريكانو، فلت وايت، … . در واقع اسپرسو تنها قهوه اي است كه اين ويژگي را دارد.

اسپرسو از گذر آب جوش از قهوه هاي آسياب شده در مدت زمان بسيار كوتاهي آماده مي شود. (زمان تقريبي آماده شدن قهوه اسپرسو ۳۰ ثانيه است). به همين دليل قهوه اي قوي، غليظ و متراكم با طعم جذاب درست مي شود.

همچنين بر روي اسپرسو، لايه اي كرمي تا قهوه اي رنگ ايجاد مي شود كه به اين لايه كرما گفته مي شود. هرچقدر رنگ كرما بازتر باشد و ديرتر از بين برود، قهوه اسپرسو باكيفيت تر است.

با خريد اسپرسو ساز مي توانيد اين قهوه خوشمزه را به راحتي درست كنيم. اسپرسو ساز ها انواع مختلفي دارند كه بايد دقت كنيد كدام يك براي شما مناسب تر است.

و اما روش دوم درست كردن قهوه، يعني روش فيلتري يا روش پور اور (pour over and drip). در اين روش هم، قهوه از عبور آب تقريبا جوش از قهوه آسياب شده عبور ميكند؛ اما با اين تفاوت كه آب به اندازه اي كه براي اسپرسو جوش است، در اين روش نيست.

آب مناسب براي قهوه هاي فيلتري آب با درجه ۹۳-۹۶ درجه سانتي گراد است. يعني آب جوشي كه حدود ۱ دقيقه از روي حرارت برداشته شده است. همچنين برعكس قهوه اسپرسو كه آب خيلي سريع از پودر قهوه عبور ميكند، آب به آرامي به قهوه ها اضافه مي شود.

براي درست كردن قهوه فيلتري بايد آب را به آرامي و به صورت چند مرحله اي به قهوه ها اضافه كرد. همين كار باعث مي شود عصاره قهوه بيشتر از آن خارج شود. درنتيجه قهوه اي خواهيد داشت با طعم هاي پيچيده. و در مقابل مدت زمان آماده شدن قهوه فيلتري بيشتر از اسپرسو است.

علاوه بر آب، عصاره قهوه از فيلتري عبور ميكند كه روغن قهوه را گرفته و قهوه اي شفاف و يكدست درست ميكند. با خريد قهوه ساز هاي كمكس، V60، ايروپرس، … مي توانيد اين قهوه خوشمزه را آماده كنيد. اين قهوه ساز ها در مقايسه با اسپرسو ساز قيمت كمتري دارند اما بايد فيلتر هاي آنها را هم خريداري كنيد. كه اين فيلتر ها قيمت زيادي ندارند.

source: تفاوت قهوه دمي و اسپرسو

قهوه چري

۱۲۳ بازديد

در مقالات قبلي و راهنمايي خريد قهوه، به صورت مفصل درمورد انواع دانه هاي قهوه صحبت كرديم. با اين حال قهوه چري، قهوه اي است كه درمورد آن صحبت نكرديم. به همين دليل اين مقاله را اختصاص داديم به اين نوع از قهوه خوشمزه.

كشور هند از جمله كشورهايي است كه قهوه روبوستا را توليد و به بازار عرضه مي كند. در اين بين نوع خاصي از قهوه را توليد مي كند كه كمي با قهوه روبستا متفاوت است. قهوه اي به نام قهوه چري.

اين قهوه مانند تمام قهوه ها از داراي گيلاس قهوه است كه از ۲ لوبياي قهوه تشكيل شده است. اما ويژگي هايي كه باعث شده اين قهوه متفاوت از ساير دانه هاي قهوه باشد، ويژگي هاي آن است. ويژگي هايي مانند:

  • كافئين بسيار زياد
  • عطر و بوي متوسط
  • خامه زياد
  • اسيديته پايين
  • بادي بسيار بالا
  • تلخي متوسط

ويژگي اصلي دانه هاي روبستا طعم تلخ زياد به همراه كافئين بالا است. درحالي كه دانه هاي چري داراي كافئين بالا به همراه طعم تلخ ملايم و ماندگار هستند. به همين دليل است كه اين قهوه ها از محبوبت زيادي برخودارند.

source: قهوه چري

قهوه يمن

۱۳۰ بازديد

اگر به خريد قهوه علاقمند هستيد و خودتان هميشه اقدام به خريد دانه قهوه كرده و آن را آسياب مي كنيد، حتما با قهوه يمن آشنا هستيد. يا حتي اگر با دنياي قهوه كمي آشنايي داشته باشد، نام كشور يمن را حتما شنيده ايد.

زيرا براساس داستان هاي موجود، قهوه براي اولين بار در كشور يمن كشف شده است يا كشور اتيوپي. اما مساله اي كه ثابت شده و حقيقت دارد اين است كه يمن اولين كشور در دنيا مي باشد كه دست به توليد قهوه تجاري زد.

هرچند كه در حال حاضر در بازار قهوه، قهوه كشور يمن حضور كمرنگي دارد؛ اما در ابتدا و به مدت ۲۰۰ سال اين قهوه، تنها قهوه اي بوده است كه توليد و به سراسر دنيا ارسال مي شده است.

تا اينكه بازرگانان هلندي گياه قهوه را به صورت پنهاني به كشور اندونزي برده و آن را در آنجا پرورش دادند. قهوه يمن به قهوه موكا هم شناخته مي شود. و به اين دليل به قهوه يمن، موكا گفته مي شود كه كه دانه قهوه از بندر المخا جابه جا ميشده است. و كلمه المخا به مرور زمان به موكا تبديل شده است.

قهوه يمن يكي از خوشمزه ترين و دلنشين ترين قهوه نوع عربيكا در دنيا است (و براي درست كردن آن نياز به خريد قهوه ساز مخصوصي نيست). زيرا همچنان و با گذشت سالها اين قهوه هنوز به روش سنتي توليد و فراوري مي شود.

قهوه مطري، قهوه صنعاني، قهوه اسماعيلي، قهوه حرازي، قهوه ذماري انواع قهوه يمن هستند.

source: قهوه يمن

انواع قهوه ساز

۱۴۷ بازديد

قهوه اين نوشيدني محبوب و دوست داشتني جز يكي از روتين هاي روزانه بسياري از افراد تبديل شده است. در حدي كه اين افراد به جاي داشتن يك قهوه ساز، اقدام به خريد قهوه ساز هاي متفاوت مي كنند.

زيرا قهوه اين ويژگي را دارد كه كافي است فقط يكبار آن را امتحان كرد. بعد از آن چنان شيفته آن مي شويد كه دوست داريد هميشه قهوه همراتان باشد، و قهوه هاي متفاوتي را بنوشند. به همين دليل تلاش ميكنيد راه هاي متفاوت درست كردن قهوه را امتحان كنيد. اين روش ها عبارتند از:

انواع روش دم كردن قهوه و قهوه ساز هايشان

اسپرسوساز: اسپرسو پرمصرف ترين نوع نوشيدني قهوه است. زيرا علاوه بر اينكه طعم بسيار جذابي دارد، پايه بسياري از قهوه هاي ديگر هم مي باشد. روش درست شدن قهوه اسپرسو به صورت عبور آب جوش از قهوه آسياب شده است. اين كار به وسيله خريد اسپرسوساز انجام مي شود.

قهوه ترك: قهوه ترك سنتي ترين روش تهيه قهوه به حساب مي آيد. دقيقا تاريخ پيدايش قهوه ترك مشخص نيست اما بسياري شرروع آن را از دربار عثماني (تركيه امروزي) مي دانند.

قهوه فرانسه: درنهايت مي رسيم به آخرين و جديد ترين روش درست قهوه كه به آن قهوه فرانسه مي گويند. قهوه فرانسه در مقايسه با قهوه هاي ديگر سبك تر و رقيق تر مي باشد.

قهوه دمي: قهوه هاي دمي مخصوص نسل سوم هستند. صنعت قهوه داراي سه نسل يا سه موج مي باشد كه موج سوم آن تحول اساسي در صنعت قهوه و قهوه ساز ها ايجاد كرد.

source: انواع قهوه ساز