آرشیو آذر ماه 1400

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

طرز استفاده از قهوه ساز دستي (1)

۱۳۰ بازديد

اگر قصد خريد قهوه ساز داريد حتما مي دانيد دستگاه هاي قهوه ساز به طور كلي به دو دسته برقي و دستي تقسيم مي شوند. در نوع برقي اين دستگاه ها وظيفه عصاره گيري به عهده دستگاه است اما در انواع دستي آنها، عصاره گيري بايد توسط خودِ ما انجام شود.

اما نكته مهم در اين تفكيك دستگاه ها اين است كه برخلاف قهوه ساز هاي برقي كه تقريبا ساز و كاري مشابهي دارند، قهوه ساز هاي دستي هركار دستور العمل خاص خود را دارند. به همين دليل ما در اين مقاله طرز استفاده از پرمصرف ترين قهوه ساز هاي دستي را توضيح مي دهيم؛ تا در زمان خريد اين قهوه ساز ها بتوانيد راحت تر خريد كنيد.

مزيت بسيار مهم قهوه ساز هاي دستي اين است كه تجربه دم كردن قهوه از صفر تا صد را خواهيم داشت. و اين مزيت لذت نوشيدن قهوه را بيشتر ميكند. و اين تجربه توسط محبوب ترين و پرفروش ترين قهوه ساز هاي دستي مانند موكاپات، فرنچ پرس، كمكس، ايروپرس، سايفون، V60، موكاكرم … هستند. بنابراين ما هم به طرز تهيه قهوه با اين دستگاه ها مي پردازيم.

طرز استفاده از فرنچ پرس:

فرنچ پرس هم يكي ديگر از قهوه  ساز هاي جذاب و قابل حمل مي باشد. اما از آنجايي كه برخي از مدل هاي آن از جنس شيشه هستند، نمي توان آنها را به هر مكاني برد. دم كردم قهوه با فرنچ پرس راحت تر از موكاپات است و مراحل زير را انجام دهيد.

  1. آسياب كردن قهوه با اندازه متوسط-درشت
  2. ريختن قهوه داخل فرنچ پرس
  3. اضافه كردن آب جوش ۹۷-۹۳ درجه بر روي قهوه ها (ميزان آب و قهوه سليقه اي است اما معمولا  به ازاي هر ۲۲۰-۱۴۰ ميلي ليتر آب، يك قاشق غذاخوري قهوه)
  4. سپس درب فرنچ پرس را گذاشته و اهرم آن را به سمت بالا مي آوريد.
  5. بعد از گذشت ۵-۴ دقيقه قهوه دم كشيده و بايد اهرم را به سمت پايين آورد
  6. درنهايت قهوه را فنجان بريزد و ميل كنيد.

از فرنچ پرس براي فوم دار كردن شير و درست كردن دم نوش هم ميتوان استفاده كرد.

source: طرز استفاده از قهوه ساز دستي (1)

طرز تهيه قهوه موكا

۱۳۱ بازديد

موكا قهوه اي است بسيار خوشمزه كه مي توان آن را هم با خريد اسپرسو ساز درست كرد و هم بدون دستگاه. و اگر فكر مي كنيد كه آماده كردن اين قهوه در خانه زمان بر است، بايد بگوييم كه اينطور نيست و برعكس اين موضوع است.

همچنين اگر طرفدار قهوه و شكلات هستيد، امتحان كردن اين قهوه را حتما پيشنهاد مي دهيم. زيرا تركيب اصلي موكا از قهوه و شكلات است و در كمتر از ۵ دقيقه تهيه مي شود. اما براي درست كردن اين قهوه به مواد ديگري مانند شير، خامه زده شده و شكر نياز داريد.

درست كردن اين قهوه بدون اسپرسو ساز كمي بيشتر از ۵ دقيقه زمان مي برد. و اين افزايش زمان هم به اين دليل است كه بايد از ۲ قهوه ساز استفاده كرد. براي تهيه موكا بدون دستگاه اسپرسو ساز مراحل زير را طي كنيد.

  1. درست كردن قهوه با موكاپات ( با خريد موكاپات برقي و روگازي ميتوان قهوه اسپرسو آماده كرد)
  2. فوم دار كردن شير با فرنچ پرس ( درصورت نداشتن فرنچ پرس مي توان از همزن استفاده كرد).
  3. شكلات آب شده يا شكلات صبحانه را داخل ليوان بزرگ يا ماگ بريزيد
  4. سپس قهوه را به آن اضافه كرده و روي قهوه شير فوم دار را بريزيد.
  5. درنهايت روي قهوه موكا را با خامه زده شده تزيين كنيد.

لازم به ذكر است كه بعضي از افراد يا كافي شاپ ها مواد ديگري به قهوه موكا اضافه مي كنند. مانند شكر، عصاره وانيل، كاكائو كه استفاده از آنها سليقه اي است.

source: طرز تهيه قهوه موكا

قيمت پيچر

۱۲۱ بازديد

براي درست كردن انواع قهوه ها بايد قهوه اسپرسو را با شير فوم دار و گاها كف شير تركيب كرد. بهترين و ايده آل ترين راه، خريد دستگاه اسپرسو ساز براي رسيدن به اين منظور است.

و پيچر وسيله اي بسيار سبك، راحت، كاربردي و ضروري براي باريستا است كه با استفاده از آن مي تواند به آساني شير را فوم دار كند. چرا بايد شير را فوم دار كرد؟ به اين دليل كه براي درست كردن بخش بزرگي از قهوه ها مانند قهوه لاته، كاپوچينو، فلت وايت، موكاچينو، … بايد شير را فوم دار (شبيه به خامه طور) كرد .

در بالا به صورت كلي كاربرد پيچر را بيان كردم اما نحوه استفاده از آن هم نيز مهم است. اين وسيله داراي يك دهانه بزرگ و يك دسته است كه علاوه بر كافه ‌ها، در خانه هم مي توان از آن استفاده كرد. بعد از خريد پيچر بايد شير را داخل پيچر ريخته، آن را زير نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز قرار داده و نازل را روشن كنيد. اين كار را تا زماني بايد ادامه داد كه شير افزايش حجم پيدا كند و به حالت چرخشي در درون پيچر حركت كند.

اگرچه فوم گيري از شير به نظر راحت ميرسد اما نياز به تمرين و ممارست دارد. زيرا ميزان شير، نوع شير، نحوه قرار گرفتن نازل در درون شير، … فاكتورهاي مهمي هستند كه در ميزان كيفيت فوم گيري شير تاثير بسزايي دارند.

پيچر ها بيشتر از نظر ظاهر با هم متفاوت هستند. اما از آنجايي كه دماي شير در حين فوم گيري نبايد از يك درجه اي بيشتر شود، پيچر هايي به بازار آمده اند كه داراي دماسنج بوده و براي افراد مبتدي عالي هستند.

source: قيمت پيچر

قيمت نانو پرسو

۱۲۳ بازديد

قهوه اسپرسو به چنان محبوبيتي رسيده است كه بيشتر افراد روي آورده اند به خريد اسپرسو ساز هاي خانگي؛ تا ديگر مجبور نباشند براي نوشيدن يك فنجان قهوه اسپرسو به كافي  اما پيشرفت علم و تكنولوژي باز هم دست به كار شده و براي طرفداران اين قهوه خوشمزه اسپرسو ساز تقريبا جديدي را ساخته كه بسيار كاربردي تر است. اين اسپرسو ساز، نانوپرسو است.

در حقيقت شركت واكاكو از پيشرفت تكنولوژي استفاده كرد و قهوه سازي را طراحي و ساخت كه بسيار شگفت انگيز بود. شگفت انگيز چون ديگر نياز به برق نداشته و با ابعادي كه دارد، فوق العاده سبك است و قابل حمل.

مشخصات نانو پرسو:

اين ويژگي ها، مواردي هستند كه براي هر فردي كه عاشق قهوه است از اهميت ويژه اي برخوردار است. زيرا به اين ترتيب مي تواند در هر كجا و در حال انجام هركاري كه باشد، اسپرسوي مورد علاقه خود را آماده كرده و از نوشيدنش لذت ببرد.

از ويژگي هاي جذاب ديگر براي خريد نانو پرسو اين است كه به گونه اي طراحي شده كه خود، داراي فنجان قهوه و پيمانه مي باشد. مشكلي كه افرادي كه قهوه مي نوشند، با آن دست و پنجه نرم مي كنند. زيرا بايد علاوه بر داشتن يا خريد قهوه ساز، بايد لوازم جانبي آن مانند فنجان را كه جاگير هم هست و … را به همراه خود داشته باشند.

  • فشار بار ۱۸
  • طول: ۱۵/۶ سانتيمتر
  • عرض: ۷/۱ سانتيمتر دارد
  • وزن: ۳۳۶ گرم
  • مناسب براي سفر، گردش، حتي محل كار، …
  • استفاده همزمان از پودر قهوه و كپسول قهوه

اين موارد از ديگر ويژگي هاي اين اسپرسو ساز جمع و جور هستند. همچنين با خريد اسپرسو ساز نانوپرسو ديگر نياز به خريد لوازم جانبي نيست. علاوه بر فنجان و پيمانه يك عدد فيلتر، براش، كيسه، كارت گارانتي، از اقلام همراه اين قهوه ساز هستند.

source: قيمت نانو پرسو