روش فوم گيري شير در خانه

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

روش فوم گيري شير در خانه

نوشيدني قهوه تنوع بسيار زيادي دارد كه با خريد اسپرسو ساز ميتوانيد بيشتر آنها درست كنيد. چرا با دستگاه اسپرسوساز؟ به دو دليل. ۱- پايه اكثر قهوه اسپرسو است. ۲-  و تقريبا نيمي از نوشيدني هاي قهوه در تركيب با شير آماده مي شوند.

و قطعا ميدانيد كه اين شير، شير معمولي نيست. بلكه شيري است كه هوا يا بخار آب تركيب شده است. به اين صورت كه با ورود هوا به داخل شير، مولكول هاي هوا توسط ذرات پروتئين شير محاصره مي شوند و نمي‌تواند از آن خارج شود در نتيجه شير قوام گرفته و افزايش حجم پيدا ميكند.

بهترين وسايل براي فوم دار كردن شير، دستگاه اسپرسو ساز است به همراه پيچر. براي فوم دار كردن شير، با شير را درون پيچر ريخته و آن را در زير نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز بگيريد. با زدن دكمه بخار آب، آب جوش با فشار با شير تركيب مي شود. اين كار را تا جايي ادامه مي دهيد  كه شير به قوام مطلوب و اندازه دلخواه برسد.

نكاتي درمورد فوم گيري شير

  • اولين نكته: در زمان خريد پيچر دقت كنيد كه نوع استيل آن بهتر از ساير جنس هاي آن مي باشد.
  • قبل از اينكه پيچر را در زير نازل قرار دهيد، نازل بخار را باز كنيد تا آب جوش از آن خارج شود. تا زماني كه فقط بخار آب از آن خارج شود.
  • ظرفيت پيچر را مناسب با تعداد فنجان قهوه اي كه مي خواهيد آماده كنيد انتخاب كنيد. معمولا براي دستگاه هاي خانگي پيچر با ظرفيت ۳۵۰ يا ۵۰۰ ميلي ليتر.
  • شير را نه خيلي كم نه خيلي زياد داخل پيچر نريزيد. معمولا ۳/۱ تا ۲/۱ حجم پيچر مناسب است.
  • سر استيم را بسيار پايين (خيلي درون شير) قرار ندهيد. نشانه سر استيم بسيار پايين، صداهاي گوش خراش و نامطلوب است.
  • سر استيم (نازل) را بسيار بالا قرار ندهيد. نشانه سر استيل بسيار بالا، صداي قل خوردن شير است.

source: روش فوم گيري شير در خانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.