انواع قهوه اسپرسو

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

انواع قهوه اسپرسو

زماني كه براي خريد قهوه يا خوردن اسپرسو به كافي شاپ ها يا قهوه فروشي ها مراجعه مي كنيد، با يك نكته جالب توجه روبه رو مي شويد. وقتي به منو نگاه مي كنيد، قهوه هاي مختلفي را مي بينيد كه نام هاي متفاوتي دارند.

اما اگر درباره نحوه درست كردن آنها، يا رسپي شان از قهوه فروش سوال بپرسيد، متوجه مي شويد كه اكثر آنها از قهوه اسپرسو تشكيل شده اند. و اين همان نكته جالب توجه مي باشد.

اسپرسو قهوه اي بسيار محبوب در سراسر جهان است. اين محبوبيت هم به دليل طعم و عطر شگفت انگيز اسپرسو ست، و هم به اين دليل كه پايه اكثر قهوه ها مي باشد. از قهوه هاي سرد يا همان آيس كافي ها گرفته تا قهوه هاي گرم. براي درست كردن اسپرسو هم نياز به دستگاه اسپرسوساز مي باشد.

هرچند كه برخي از افراد بر اين عقيده هستند كه قهوه ي موكاپات هم اسپرسو است، اما درحقيقت اينطور نمي باشد. و تنها قهوه سازي كه اسپرسو را آماده مي كند، دستگاه اسپرسو ساز است.

پس با خريد اسپرسوساز مي توانيد تمام قهوه هايي كه در منوي كافي شاپ ها است را به راحتي درست كنيد. قهوه هايي مانند:

كافه لاته: قهوه اي است كه از اسپرسو، شير فوم گرفته شده و فوم شير درست مي شود. و تركيب آن هم به اين صورت است كه ۳/۱ فنجان، اسپرسو است و ۳/۲ آن شير فوم گرفته شده.

كاپوچينو: كاپوچينو از نظر تركيبات با قهوه لاته يكي است اما تفاوتي هايي دارند. وقتي به يك فنجان كاپوچينو از كنار آن نگاه مي كنيد، ۳/۱ آن را اسپرسو مي بينيد، ۳/۱ آن را شير فوم گرفته شده و ۳/۱ديگر آن را فوم شير.

آمريكانو: آمريكانو در دسته قهوه هاي سرد يا آيس  كافي ها دسته بندي مي شود. و براي درست كردن آن بايد ۳/۱ اسپرسو را با ۳/۲ يا بيشتر، آب سرد تركيب كرد.

ماكياتو: ماكياتو هم قهوه اي است از تركيب شير و قهوه. اما به جاي اضافه كردن مقدار زيادي از شير، به اضافه كردن ۲ قاشق شير بسنده مي كنند.

source: انواع قهوه اسپرسو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.