تفاوت قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

تفاوت قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60

گر براي خريد قهوه ساز جست و جو كرده باشيد حتما متوجه شده ايد كه در بين قهوه ساز هاي دمي، دو قهوه ساز بسيار شبيه به هم هستند. اين دو قهوه ساز، قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60 هستند.

اين دو دستگاه از خانواده قهوه ساز هاي نسل سوم هستند كه به اين دسته از قهوه ساز ها، قهوه ساز دمي هم گفته مي شود. اما به كمكس و V60،  قهوه ساز هاي چكه اي يا پوراور هم گفته مي شود. و اين نام گذاري به دليل روش دم آوري قهوه با آنها است.

دم كردن قهوه با هر دو دستگاه مراحل يكساني دارد. كافي است قهوه را آسياب كنيد، فيلتر مخصوص دستگاه را بر روي آن قرار دهيد، آب جوش را به صورت مرحله اي بر روي پودر قهوه بريزيد و سپس اجازه دهيد عصاره گيري قهوه كامل شود.

اما با وجود يكسان بودن اين مراحل قهوه دمي با كمكس و V60 از لحاظ طعمي كمي متفاوت هستند (فارغ از نوع قهوه اي كه در زمان خريد قهوه ميخريد). قهوه كمكس به دليل عبور از فيلتر كاغذي ضخيم تر، طعم خالص تري دارد. زيرا ضخامت بيشتر كاغذ باعث مي شود روغن و مواد حلال در آب قهوه بيشتر گرفته شوند، درنتيجه قهوه طعم خالص تري خواهد داشت.

تفاوت ديگر در ظاهر آنها است. V60 را بايد بر روي فنجان قهوه قرار داد تا عصاره قهوه با داخل ليوان ريخته شود. همچنين جنس هاي متفاوتي هم دارد. مانند شيشه اي، پلاستيكي، سراميكي، … . و چون ابعاد و وزن كمتري دارند ميتوان آن را به محل كار، تفريح، سفر، … به همراه برد.

source: تفاوت قهوه ساز كمكس و قهوه ساز V60

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.