كاربرد فرنچ پرس

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

كاربرد فرنچ پرس

علاقه برخي از افراد به قهوه به حدي است كه روزانه بيشتر از يكبار اقدام به خريد قهوه مي كنند. بنابراين اگر بخواهند براي نوشيدن يك فنجان قهوه به كافي شاپ مراجعه كنند، علاوه بر اينكه زمان زيادي را تلف مي كند، مقرون به صرف هم نيست.

فرنچ پرس كه خيلي قبل تر از اينكه ما به دنيا بيايم به صنعت قهوه وارد شده بود، براي اولين بار در سال ۱۹۲۹ در ايتاليا و توسط آتيو كاليماني اختراع شد.

قهوه ساز فرنچ پرس يك دستگاه ساده اي است كه علاوه بر ظاهرش قهوه اي ملايم، خوش بو، خوش عطر و به طور كلي يك قهوه ي تمام عيار را آماده مي كند. اين قهوه ساز از يك استند يا پايه ي نگهدارنده قوري، مخزن استوانه اي قهوه و آب، فيلتر فلزي و يك اهرم پرس كه متصل به درب قهوه ساز است، تشكيل شده است.

قهوه ساز هاي خانگي انواع مختلفي دارند كه ما در اينجا به بررسي يكي از محبوب ترين قهوه ساز ها يعني فرنچ پرس مي پردازيم.

دم كردن قهوه با فرنچ پرس به راحتي خوردن يك ليوان آب مي باشد. بعد از خريد قهوه ساز فرنچ پرس براي آماده كردن قهوه با آن بايد ابتدا قهوه ي آسياب شده را در مخزن بريزم. سپس آب جوش را به صورت دوراني و به آرامي به قهوه ها اضافه مي كنيم. بعد از گذشت چند ثانيه درب قهوه ساز را بر روي دستگاه قرار ميدهيم.

در اين زمان اهرم پرس بايد در بالاترين حالت خود باشد. بعد از تقريبا ۵ دقيقه، اهرم فشار را به سمت پايين به حركت در مي آوريم و قهوه ي آماده شده را به داخل فنجان مي ريزيم.

اينجا لازم به ذكر است كه براي داشتن قهوه اي بهتر بايد چند نكته را رعايت كرد:

  • درجه آسياب قهوه بايد درشت باشد.
  • آب مورد استفاده بايد جوش و تقريبا ۹۳ درجه سانتي گراد باشد.
  • قهوه نهايي فرنچ پرس را قهوه ي فيلتري مي گويند، اما چون فيلتر مورد استفاده فلزي مي باشد، روغن قهوه از بين نمي رود و همچنين كافئين زيادي هم دارد.
  • ميزان برشتگي يا رستاين قهوه معمولا ملايم ( مديوم رست )  مي باشد.
  • قهوه ي حاصل از فرنچ پرس قهوه ي داراي كرما يا خامه ي زيادي نيست.

source: كاربرد فرنچ پرس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.