قهوه يمن

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

قهوه يمن

اگر به خريد قهوه علاقمند هستيد و خودتان هميشه اقدام به خريد دانه قهوه كرده و آن را آسياب مي كنيد، حتما با قهوه يمن آشنا هستيد. يا حتي اگر با دنياي قهوه كمي آشنايي داشته باشد، نام كشور يمن را حتما شنيده ايد.

زيرا براساس داستان هاي موجود، قهوه براي اولين بار در كشور يمن كشف شده است يا كشور اتيوپي. اما مساله اي كه ثابت شده و حقيقت دارد اين است كه يمن اولين كشور در دنيا مي باشد كه دست به توليد قهوه تجاري زد.

هرچند كه در حال حاضر در بازار قهوه، قهوه كشور يمن حضور كمرنگي دارد؛ اما در ابتدا و به مدت ۲۰۰ سال اين قهوه، تنها قهوه اي بوده است كه توليد و به سراسر دنيا ارسال مي شده است.

تا اينكه بازرگانان هلندي گياه قهوه را به صورت پنهاني به كشور اندونزي برده و آن را در آنجا پرورش دادند. قهوه يمن به قهوه موكا هم شناخته مي شود. و به اين دليل به قهوه يمن، موكا گفته مي شود كه كه دانه قهوه از بندر المخا جابه جا ميشده است. و كلمه المخا به مرور زمان به موكا تبديل شده است.

قهوه يمن يكي از خوشمزه ترين و دلنشين ترين قهوه نوع عربيكا در دنيا است (و براي درست كردن آن نياز به خريد قهوه ساز مخصوصي نيست). زيرا همچنان و با گذشت سالها اين قهوه هنوز به روش سنتي توليد و فراوري مي شود.

قهوه مطري، قهوه صنعاني، قهوه اسماعيلي، قهوه حرازي، قهوه ذماري انواع قهوه يمن هستند.

source: قهوه يمن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.