تفاوت اسپرسوساز و نسپرسو ساز

خريد و فروش انواع قهوه ساز , اسپرسو ساز , ميكس قهوه , دانه قهوه , بلندر و مخلوط كن به صورت آنلاين در فروشگاه اينترنتي تجهيزات كافي شاپ قهوه دات كام

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسو ساز

بر اساس آمار هاي منتشر شده، قهوه دومين نوشيدني پرطرفدار در دنيا است. كه در بين نوشيدني هاي قهوه و خريد قهوه ساز هاي آن، اسپرسو و اسپرسوساز ها محبوب ترين آنها هستند.

زيرا علاقه مندان به قهوه اسپرسو را بايد به دو دسته تقسيم كرد. افرادي كه تنها پايبند به قهوه اسپرسو هستند و تمايلي به قهوه هاي ديگر ندارند و افرادي هم عاشق قهوه اسپرسو هستند، اما نمي توانند از مشتقات اسپرسو مانند كاپوچينو، لته، … هم بگذرند.

دستگاه اسپرسو ساز توسط لوئيجي بتزرا (Luigi Bezzera) در سال ۱۹۰۳ در مقياس كوچك طراحي و اجرا شد. آن هم در كشوري كه همه انتظارش را داشتند يعني در ايتاليا و شهر ميلان.

اما بتزرا اولين نفري نبود كه موفق به ساخت چنين دستگاهي شد. در حقيقت اولين دستگاه اسپرسو در سال ۱۹۸۴ به وسيله آنجلو موريندو (angelo moriondo) در تورين ايتاليا اختراع شد. و بعد ها يعني در سال ۱۹۰۳ بتزرا نوع پيشرفته تر اين دستگاه را طراحي كرد.

هرچند افراد و شركت هاي زيادي در سال هاي بعد، دستگاه هاي جديدي را براي خريد اسپرسوساز به بازار عرضه كردند اما همه اين قهوه ساز ها تفاوت شاياني با نمونه اوليه آن ندارند.

نسپرسو ساز، اسپرسو سازي است كه براي اولين بار شركت سوئيسي نستله (Nestlé) آن را در سال ۱۹۷۶ ابداع و به دنيا معرفي كرد. اين قهوه ساز دستگاهي واقعا شگفت انگيز بود اما در ابتدا نتواست اين ويژگي ها را به نمايش بگذارد و شكست خورد.

اما شركت نستله نا اميد نشد و با رفع مشكلات به وجود آمده، بازگشت بسيار جلب توجه كننده داشت. به حدي كه نسپرسو در مدت زمان نسبتا كوتاهي محبوب شد.

source: تفاوت اسپرسوساز و نسپرسو ساز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.